Lenovo dumpar Motorola?

Diskussion i 'Motorola Allmänt' startad av Johnh3, 9 mar 2018.

  1. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 107
    Mottagna gillanden:
    4 810
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Det är mycket rykten om stora nerdragningar inom Motorola nu:
    Rumors of Motorola layoffs swirl as future of Moto Z line potentially in jeopardy

    Det kanske inte riktigt går så illa så att märket försvinner, men man vet ju inte. Men som en utomstående som har följt märket känns det som om de har släppt för många modeller på sistone.
    Sen vet jag inte hur intresserad en normalkonsument är av deras moduler man kan köpa till? Jag tror folk vill ha en bra allround telefon out of the box helt enkelt. Sen köper man möjligen nåt skyddsfodral till.

    Några tankar om märkets framtid?
     
    bernard gillar detta.
  2. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 368
    Mottagna gillanden:
    5 127
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Tycker de var helt rätt ute för några år sedan med den första Moto X och de efterföljand Moto X play, style och force med bra design och till en början var de även bra på uppdateringar, sedan har det bara gått utför. Den prispressade G-serien har ju varit bra också men jag har aldrig trott på Z-serien och deras moduler även om iden på pappret säkert var bra.
     
    Johnh3, bernard och jnsson gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Minst sagt tråkigt, men konkurrensen är ju stenhård.

    De första Moto G-lurarna var också fantastiskt prisvärda och Moto/Lenovo var duktiga på att hålla igång med med uppdateringar, men så strax efter G5 sprack det lite. Förvisso fortfarande prisvärda, men inte alls samma takt på uppdateringarna som innan.

    Modulerna/Z-serien var/är väl en rätt rolig grej, men jag undrar hur frekvent modulerna används i praktiken. Deras approach till modularitet får i alla fall sägas vara den bästa hittills. Tror priserna avskräckte lite - undrar hur många av de som köpte en Z-telefon också köpt till en modul. Gissar att den siffran är väldigt låg.


    I Sverige vet jag inte om de övriga Moto-lurarna riktigt fick något större genomslag. Kikar man på Prisjakt är det i princip bara G-serien som säljer. För high end/midrange verkar inte Lenovo/Moto så poppis.
     
    dannejanne, Johnh3 och jnsson gillar detta.
  4. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Jag har tre Moto Mods: en högtalare jag fick med när jag köpte mobilen, ett batteri och spelkontrollen (köpte begagnad för halva nypriset). Använder alla tre i alla fall nån gång i veckan.
    Men t ex en bluetooth-högtalare och bluetooth-spelkontroll kan köpas för mycket mindre. Och de flesta mobiler har ju mycket bättre batteri än Moto Z, så man inte behöver extrabatteri.

    Har tänkt köpa i alla fall en till mobil i Z-serien, om det nu kommer någon, så jag kan utnyttja mina mods lite längre.
     
    bernard gillar detta.
  5. Mårten S

    Mårten S Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tråkigt, är riktigt imponerad av min x4 med tanke på priset och vad man får för pengen. Snabb uppdatering av mjukvaran är inte heller fy skam
     
    darkshippo och bernard gillar detta.