Lenovo P2 - Officiellt i Sverige/Europa - 5100 mAh

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av ambassaden, 4 jan 2017.

  1. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
    Droid82 och bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Trevligt! Kan tillägga att Qualcomm Snapdragon 625 är en bra budgetplattform som äntligen tar klivet från 28nm till 14nm.

    Det i kombination med batteriet på rätt feta 5100 mAh borgar för riktigt bra batteritid, så länge inte AMOLED-skärmen drar kräm som på Nexus 6P...men billigare paneler med 1080p brukar vara hyggligt snåla idag.

    Specarna:
    CPU: Snapdragon 625 (14nm) 8x2GHz (Cortex A53)
    GPU: Adreno 506
    RAM: 4GB
    Kamera: 13MP / 5MP
    Skärm: 5,5" / 1080p / AMOLED ( 401 PPI)
    Batteri: 5100mAh

    Pris: 3 155kr http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3983179&ref=192

    Lite trist dock att den inte kommer ned Nougat förinstallerat bara. Hade varit en trevlig bonus.
     
    Last edited: 4 jan 2017
    Droid82, Effect och chraist gillar detta.
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 432
    Mottagna gillanden:
    8 367
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  4. nikkei

    nikkei Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2014
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Beställde en tidigare i veckan och jag kan hämta ut den imorgon enligt postnords app. Anledningen till att jag valde att chansa på denna lur när min gamla gick sönder är batteritiden och 4gb ram samt 32gb minne till ett riktigt bra pris.
    Jag kommer från LG g2 och g3 så det ska bli intressant att se hur denna lur står sig mot de två lurarna. Har kollat de youtube videos som finns och jag tror att jag kommer bli nöjd med detta köp.
     
    Droid82 och bernard gillar detta.
  5. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Inte tillräckligt officiell för att finnas på svenska webbsidan tydligen.
     
  6. Droid82

    Droid82 Guest

    Vad tyckte du om Lenovo P2? :)
     
    bernard gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Oh! Roligt, ja berätta gärna vad du tycker om den. Är speciellt nyfiken på kameran själv.
     
    Droid82 gillar detta.
  8. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    nikkei, Droid82 och bernard gillar detta.
  9. nikkei

    nikkei Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2014
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag är jättenöjd med detta batterimonster. Tycker att allt flyter på bra med videotittande och surfande samt spel, spelar mest pokemon go med min dotter samt golfspel och märker inte av något lagg alls. Telefonen är överraskande tunn för att ha ett så kraftfullt batteri.
    Kameran använder jag inte speciellt ofta, det blir mest snapshots på prylar och inte mycket fotande av folk eller omgivningar.

    Skärmen är riktigt skön att "fingra" på känns mer len att använda än LGs G2 samt G3. Jag kör på 50% ljusstyrka då jag tycker 100% var alldeles för starkt, den inbyggda ficklampan är riktigt bra jämfört med andra telefonficklampor jag haft.
    Storleken är lite i största laget då det är mycket dött utrymme på båda kortsidorna, tycker de kunnat gjort den 1cm kortare på längden. Den är lite hal utan skal och jag letar fortfarande efter ett bra skydd till den.

    Lenovo har en del trevliga inställningar inbyggda och telefonen känns ganska befriad från bloatware, jag förstår inte hur man kan få så mycket kvalitet för 2990: (dagspris) det känns som att telefonen är felaktigt prissatt.

    Jag har kört den 2 1/2 dag utan att ladda den med 20% batteri kvar, dock är jag ingen power user
    men om man vill ha en mobil med riktigt bra batteritid och skön skärm samt bra med lagringsutrymme och 4gb ram minne så är det bara att slå till. Är man ute efter högsta möjliga upplösning så får man kolla efter något annat, 1080p räcker dock gott och väl åt mig.

    Finns på netonnet samt siba för 2990:-

    https://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/lenovo-p2-dark-grey/235432.9042/

    https://www.siba.se/searchresults?query=lenovo+p2
     
    dannejanne, namor och bernard gillar detta.
  10. nikkei

    nikkei Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2014
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Väldigt bra och välskriven recension, den tar upp allt man kan tänkas fundera över innan ett eventuellt köp. Jag tycker också att denna telefon är otroligt prisvärd.
     
    bernard gillar detta.
  11. ForceMajeure

    ForceMajeure Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2017
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Platta:
    Tegra Note 7
    P2 är def en av batterikungarna, dels är det Lenovo, sen säljs den i Sverige, men en Redmi 4 får man med 625 och 4100 mAh för 1500:- Så det är en fråga om vad man känner för.
     
    bernard gillar detta.
  12. Ryssk

    Ryssk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Måste säga en otroligt lur, MEN.. jag tror jag har fått ett måndagsex, och varför?

    Jo jag märkte en skum sak.. För det spelar ingen roll vilket slags skärmskydd jag slänger på, så verkar det inte riktigt fästa på kanterna.. Både hörn och sidorna vill det sig inte..

    Testat både universiella skärmskydd och modellanpassade men icke.

    Nu när jag kollar noggrannare så ser jag faktiskt att min "home-knapp" sitter snett.. Så jag tror jag har nog fått ett måndagsex på antingen skärmen eller något annat.. Lite halvt irriterande så nu har jag kontaktat butiken där jag köpt den ifrån och hoppas på få den utbytt till en som är riktigt..

    För överlag så är telefonen helt underbar!
     
    bernard gillar detta.
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ett tips är annars att gå direkt via Lenovos support också. De brukar vara mer hjälpsamma än butikerna då de i högre grad är rädda om sitt eget varumärke.
     
  14. Ryssk

    Ryssk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Nackdelen är ju dock att dom har ingen support för att vända sig till för dom som lever i Scandinavien :/ Lite bökigt att ringa till USA för säga om sånt här, och sen stå för telefonkostnaden

    Jag laddar upp en bild också, så får ni se hur HOME knappen ser ut, den är varken centrerad, eller i "align" .. som ni ser i urgraveringen där knappen sak sitta så är det ca 1 mm lägre på vänster än höger.

    Samt så ser ni hur ALLA mina 3 olika skärmskydd blir, spelar ingen roll om det är härdat glas eller vanligt
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 6 feb 2017
  15. Frasp

    Frasp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Slår ett slag för denna fantastiska telefon! Har kluddrat ihop en slags recension på Prisjakt (samma användarnamn), bara skriv om ni funderar över nåt.

    Satt och kikade på persiennerna med telefonen som spegel idag och insåg varför Ryssks skärmskydd ser ut som dom gör. Skärmen sluttar ner mot alla hörn, den är inte plan.

    Själv brukar jag köra med endast TPU. Tänker att med gorilla glass 3 borde det funka fint.

    Köp, bara köp :P
     
  16. stelex

    stelex Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    2 015
    Mottagna gillanden:
    1 056
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    En länk hade suttit fint :D
     
  17. Frasp

    Frasp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  18. Ploskan

    Ploskan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag tror inte det är ett måndagsexemplar du har fått, då även jag har märkt att min lur inte heller är helt parallell med telefonen. Däremot har jag märkt att min powerknapp sitter väldigt löst och skramlar, något du eller ni andra också upplever?
     
  19. Lennis

    Lennis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    IPhone xr

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    IPhone xr
    Min powerknapp är också lös. Även hemknappen sitter lite snett.

    En annan sak som jag märkt och som jag stör mig väldigt mycket på är att cpun verkar ha en lägsta hastighet på 652mhz. Har loggat med en app som heter cpu monitor och telefonen kör konstant med 8 kärnor i minst 652mhz. Även när den bara ligger oanvänd. Därför så får jag inte så bra batteritid som jag hade hoppats. Man får väl hoppas att de ändrar det här i framtida uppdateringar.

    Har ni andra samma beteende på era telefoner?
     
  20. nikkei

    nikkei Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2014
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Mina knappar sitter inte löst alls, home knappen sitter parallellt med resten av telefonen.

    Jag har tagit hem appen du använder för att testa på min telefon, återkommer med resultat senare.

    Lägger till två bilder på batteriförbrukningen sedan den senast var 100% laddad.
    Eftersom det varit runt 10 grader kallt ute när jag spelat pokemon så antar jag att minusgraderna påverkat batteriet negativt?

    Screenshot_2017-02-11-12-32-54-144.jpeg Screenshot_2017-02-11-12-33-01-330.jpeg