Lenovo Phab 2 pro

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av RealMagic, 14 jun 2017.

  1. RealMagic

    RealMagic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2014
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    10
    Står i valet o kvalet om man ska köpa denna eller ej,då det jag vill ha egentligen inte är Tango utan en större prisvärd telefon med minst 5.7 tums skärm o gärna ännu större :) Är detta en bra lur egentligen är ju frågan? Någon som har den som kan berätta hur telefonen är o ni som vet o som inte har den får gärna svara också naturligtvis :)
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 432
    Mottagna gillanden:
    8 367
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    http://www.gsmarena.com/lenovo_phab2_pro-review-1529.php

    Jag skulle hellre importera Mi Max 2. Den har lika stor skärm men är smidigare och lättare, har ännu bättre batteritid och kostar mindre:
    http://www.devicespecifications.com/en/comparison/a83ac4693
     
  3. RealMagic

    RealMagic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2014
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    10
    Tack för tipset,ska kika upp det :) Hur funkar garanti/hemförsäkringsärenden osv när det gäller importerade lurar? :)
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 432
    Mottagna gillanden:
    8 367
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Garanti finns fortfarande men det blir såklart krångligare eftersom du måste skicka tillbaka telefonen till Kina. Om du vill komma undan billigt kan du köpa en begagnad Mi Max 1 för ca 1500 kr.
     
  5. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Lenovo Phab 2 Pro är enheten som har teknisk potential men är dödare än en fryst torsk mjukvarumässigt. Tyvärr. Den har annars helt OK hårdvara med 1440p-skärm och Snapdragon 652 även om just den kombon reser en del frågetecken kring batteritiderna (skärmen drar rejält med ström).

    Skall man ha en 6,44-tummare idag är det framförallt Xiaomi Mi Max eller Max 2 som gäller eftersom det är de enheter som fått en viss mjukvarumässig dragkraft (tyvärr är Asus Zenfone 3 Ultra som annars är en fin enhet lika död som Lenovon i det avseendet).

    Huawei Honor Note 8 är ytterligare en variant - dock känns det som en Note 9 är på G när som helst där. Den har något större skärm än Maxen (6,6 tum) och 1440p som Lenovon. Vissa frågetecken kring mjukvaran i.o.m Kirin dock (som annars är en helt OK CPU).

    När det gäller Maxen måste det påpekas att Max 1 har en kraftfullare CPU (Snapdragon 650/652) jämfört med Max 2 (625). Det kan vara läge att avvakta lite och se om inte Xiaomi släpper en lyxversion av Max 2 med 653 eller 660. Detta gäller vid tyngre appar och spel där GPU-prestanda etc spelar in. 625 har en klenare Adreno 506 GPU jämfört med 510 i 650/652.

    Prioriterar du maximal batteritid har Max 2 ett något större batteri samtidigt som 625 är mycket strömsnål. Kameran är också förbättrad mot Max 1.

    Däremot bör du nog glömma Lenovon (hade det funnits bra XDA-stöd för den hade saken varit en annan eftersom själva enheten i sig är OK). Däremot är inte Lenovo stock ROM något man bör sikta in sig på enligt min mening. En Max med Resurrection Remix tenderar att köra cirklar runt den.

    Maxen får väl överlag betraktas som den mest välbalanserade phableten hittills och satsar på mindre blingbling och mer på produktivitet, alltså sval drift och lång batteritid etc.