1. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

Lenovo Zuk Z2

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Eder, 7 jun 2016.

1. sj6

sj6 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ja, det kan du

murak gillar detta.
  2. Aegd

Aegd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har nu hittat första riktigt negativa saken med original Z2 china rom:en från lenovo. Det har att göra med notifications och att välja default launcher för vissa program, i synnerhet SMS och dialer/contacts.

Även om jag ställt google messages som default SMS, så får jag inte notifications när någon skickar SMS. Har försökt ändra alla settings och permissions, men notifications går inte fram med annat än default SMS programmet (som kallas messaging). Det verkar inte heller som missade samtal sparas i notifications om man använder annat än default dialern.

Någon som har en lösning på det här? Har gett permissions, stängt av battery management för apparna, gett google app permissions, hindrat telefonen från att automatiskt rensa minnet

Är enda lösningen en custom rom?

3. Aegd

Aegd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

4. Aegd

Aegd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nu fungerar notifications som de ska, vara bara att följa guiden i min förra post. All is well :)

clarken gillar detta.
Laddar...