Lenovo Zuk Z2

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Eder, 7 jun 2016.

  1. clarken

    clarken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    54
    Telefon:
    Samsung S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S10
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Prime
    Kom en update nu med 2.5.412st
     
  2. sneeze

    sneeze Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har provkört telefonen ett par dagar nu, tycker den är utmärkt för priset (fick den för under 1500kr). Kameran är som väntat den svaga punkten, men det är som det är i den prisklassen

    Jag la in senaste Kina-romen med miflash, gick utan problem (blir det någon praktisk skillnad mellan qpst?). Romen är stabil, har inte hittat någon bugg ännu. Men jag kan ändå inte riktigt rekommendera den, sjukt mycket fipplande med rättigheter för att få appar och notifieringar att fungera. Jag hade svårt att tänka mig att man i Kina vill ge explicit medgivande till verkligen allt en app ska göra. Kanske byter till indisk rom istället, även om jag nog fått allt att funka bra nu så krävs det lite konfig av nästan varje ny app, duger inte åt barnen.

    Men i det stora hela är jag nöjd.


     
  3. paycheck

    paycheck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    152
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    Som jag fattat det så går qpst mer in på "djupet" än miflash och når andra partitioner, och etta krävs för att få uppdateringar via OTA. Jag ser tex i System Update att det kommit en ny uppdatering men att den då failar vid installationen.
    Jag vet inte hur det fungerar med den kinesiska versionen.
     
  4. Mubaslat

    Mubaslat Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej, nu behövs det lite backup här tack! :)

    Jag fick hem luren idag, men det har krånglat med store sen första start, eller jag kan installera några appar men när jag starar om Google Play så fungerar det inte längre, har googlat en hel del och kommit fram till att det är Google Service osv. Men det är lite annat som strular också, bland annat vissa översättningar mm, men det är väl bara för att det är det "internationella" varianten skulle jag tro.

    Då kommer vi till frågan, vad gör jag för att få till detta på bästa vis?

    Har testat att installera en senare originalfirmare, zuk_z2_Z2131_ZUI_2.3.042_ST_161013_QPST närmare bestämt, med hjälp utav MiFlash.
    Då finns det endast 4st språk kvar, ett utav dom är engelska men det känns som att det nästan är lika mycket kinesiska kvar :)

    Vad rekommenderas? Någon originalrom? Custom?

    Jag skulle vilja ha en telefon som helt enkelt fungerar.

    Stort tack!
     
  5. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    LineageOS ska fungera för Zuk Z2
     
  6. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Jag hade en z2 och installerade lineage och det fungerade väldigt smidigt. En kanonlur på alla sätt med en ok kamera. Hade den varit skitbra hade jag haft kvar luren.
     
  7. murak

    murak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Jag rekommenderar root och Dirty Unicorns. Har använt min som daily driver sen jag köpte den.

    Kanske är lineage bättre än Dirty Unicorns nu... Testa och jämför?

    Lycka till!
     
  8. Mubaslat

    Mubaslat Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack för svaren!
    Det blev root och Lineage.

    MEN! Lyckan varade inte länge, då jag idag tre dagar efter jag fått telefonen lyckades tappa den i betonggolvet ute i garaget, resultatet är en helsprucken display! ;(

    Edit - Så är det någon som har en liggandes hemma så kanske jag kan köpa den! :)
    Eller om ni möjligtvis vet något ställe där man kan köpa den till ett okej pris.
     
    Last edited: 3 aug 2017
  9. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Trist. Kolla aliexpress efter en display?