Lg Bello 2 - Kan inte lägga appar på extern SD-kort

Diskussion i 'LG Allmänt' startad av peake, 15 jun 2016.

  1. peake

    peake Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla,

    Jag har en Lg Bello 2 som jag vill använda som telefon och navigator. Som navigator har jag Sygic. Mobilen har lite för litet minne för att rymma alla de kartor jag behöver därför så vill jag flytta appen till det externa SD-kortet. Har försökt med "app2SD eller AppMgr III" men där får jag bara ett meddelande om att det inte är tillåtet att flytta appar till SD-kortet sen händer det inte mycket mer. Någon som vet vad jag kan göra?
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Testat följa Sygics guide för detta? Om ja, och det ändå inte går..Kolla att sd kortet är fungerande, Har du annat sparat på den?
    Hittas sd kortet av telefonen? Kan du formatera/Blir du ombedd att formatera sd kortet när du sätter in den i mobilen?
     
  3. peake

    peake Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack iterva, jo jag har prövat Sygics förslag men det fungerar inte. Appen skapar direkt en ny sygic-folder i telefonminnet. SD-kortet är formaterat och fungerar, det innehåller dessutom flera andra filer (musik) som jag lagt dit. Under inställningar- appar så kan jag se att inga appar går att flytta till extern SD-kort.
     
  4. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Musiken som du har på kortet..Hur har du kopierat in det?
    Genom att ta ur sd kortet från telefonen och koppla in den i en dator, eller anslutit telefonen till datorn och fört över den vägen?
    Om du inte kan flytta nån av apparna så är det 2 alternativ:
    1) Kortet är felformaterat, dvs telefonen måste formatera den för att få full funktionalitet.
    2) Mjukvaran i telefonen orsakar problemet. Då måste du nästan googla runt bland andra sidor osv för att se om det finns nån lösning/guide för detta.

    Om inte nån annan här har några förslag, jag kan inte bidra med så mycket mer tyvärr. Lycka till!
     
  5. peake

    peake Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Kortet är ok. Har provat att formatera om det men det gav ingen skillnad. Android ägs av Google så de vill väl styra användandet på något sätt. Rootning skall vara en möjlig väg men jag vet inte något om det, som en sista utväg.
    Tack för hjälpen
     
  6. Zinalu

    Zinalu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Har samma problem, jätte störande verkligen, känns inte så väl planerat att inte kunna lägga appar på SD kortet och samtidigt ha löjligt litet internminne.
     
  7. peake

    peake Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Det har nu gått nästan 1 år sedan senaste inlägget och detta har jag hittat.
    På flera olika sajter så påpekas att jag måste aktivera "USB-felsökning"
    Efter en massa prövande så hittade jag följande;
    Under "Inställningar/Om telefonen" så finns alternativet "Version", som i min mobil visar LRX21M. Jag pekade jag 7 ggr på alternativet varvid jag plötsligt blev "utvecklare" och en del nya alternativ dök upp i menyn bl.a "Utvecklaralternativ. I detta alternativ återfinns "USB-felsökning" när USB är anslutet. Jag laddade "Kingo Root" för PC och Windows, anslöt mobilen via en USB kabel och startade programmet som efter några minuter visade "Rooting Succeded". Nu återstår bara att kunna flytta stora appar till mitt 32GB SD-kort vilket fortfarande inte går! Någon som vet hur jag kommer vidare.