LG G-FLEX

Diskussion i 'G Flex - Allmänt' startad av Oceanic, 11 okt 2013.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 396
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Tidigare nyheter har indikterat att likt Galaxy Round så kommer LG G-Flex har kurvad display vilket jag personligen är skeptisk till. Men nya rön påstår att G-Flex även kommer ha en vikbar display...Om detta stämmer..så vet jag iallafall vilken mobil jag kommer köpa.. Men med tanke på nyheter som nyligen preseteras om böjbara battrier osv...så är det kanske inte helt osannolikt..

    http://www.bestmobileworld.com/2013/10/foldable-lg-g-flex-coming-soon/
     
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Eftersom Samsung rushade för att vara först med böjd telefon så kan ju LG ta sin tid och göra en telefon som är bättre istället för sämre än det den "förbättrar".
     
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 396
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ja Samsungs Galaxy Round var verkligen en besvikelse...
    är som sagt skeptisk till det där med kurvad display.
    Det enda skulle väl vara när man kollar på film i landskapsläget...
    Kurvad displays sägs ju ge mera djup i bilden, kurvade tv apparater är på gång...långt ifrån standard idag..men det kommer nog bli mer av det i framtiden...Men Samsung galaxy Round känns mer som en gimmick...
    Dock hade jag nog valt den hellre en galaxy note 3. Men vad jag har läst kommer Galaxy Round ha en betydligt högre prislapp.
     
  4. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Galaxy Round är större, lite tunnare (men den är ju tjockare på grund utav rundheten så oväsentligt, dyrare, sämre batteri och saknar S-Pen, samt kommer nog inte ens komma utanför Asien.

    Samsungs skärm ska vara 0.12mm tunn, LG hade tunnaste skärmen innan dess med 2.2mm. Hur lyckas man då göra samma telefon enbart 0.3mm tunnare samtidigt som man tar bort 400mAh från batteriet? Tittar man på dessa resultat kan man ju inte mer än kalla Round för ett designfiasko. Hoppas verkligen inte att detta kommer påverka böjbara skärmar i framtiden. Tror att när de får till krossäkra skärmar och tunnare/böjbara telefoner så är denna teknik mycket bra.
     
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 396
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    I och med att jag är en av dom som bara tycker S pen är en gimmick man aldrig använder så har jag hellre en telefon utan...Då prioterar jag hellre en skärm som är mkt tålig..den på Galaxy round ska vara väldigt tålig...Då min galaxy note skär gick sönder nyligen så känns det ganska viktigt med en skärm som håller...

    Men ja..jag tror inte att det ägnades mkt tid och resurser av galaxy round...dom ville bara vara först med krökt skärm.. Ska bli spännade och se vad G-flex har att erbjuda, blir den foldable så kommer den äga totalt skiten ur allt på marknaden idag... det är ju det bästa att två världar...den är liten i fickan men sedan stor när man vill sitta och surfa med den..ja vi får se hur det blir...kanske finns nackdelar med detta konceptet också..
     
  6. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Fast round har väl glas fortfarande, vilket spricker som vanligt. Gissar på att det är fastlimmat som alla mobiler idag. Så tappar man den så är det lika dyrt att reparera, om inte dyrare på grund utav specialskärmen. LG verkar ju komma köra på plast, så den skärmen borde ju inte spricka lätt(hoppas vi). Bara att folk oroar sig för repor, men borde inte det vara svårare att repa skärmen eftersom den är böjd? Blir spännande att se vad LG bjuder på.
     
  7. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 396
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    vad jag vet har den inget glas...om du ser på själva ytan så ser du att den inte är blank som alla andra... Så Galaxy round ska vara väldigt tålig.
     
  8. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Jag tycker det ser ut som glas. Däremot hittar jag inget om den har eller inte har. Eftersom Samsung inte sagt något så tar jag för givet att det är glas. Men det får väl ses när de lanserar något över hela världen.
     
  9. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 396
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Detta sägs föreställa G-FLEX
    6 tum. Av dessa bilder att dömma blir det ingen foldable :(

    [​IMG]
     
  10. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag har svårt att se hur en foldable skulle kunna funka i längden. Vilket material man än väljer i skärmen så tror jag det blir problem med att det går sönder i "vecket". Inga material tål att vikas ett stort antal gånger och speciellt inte om det ska finnas elektronik under ytan.
     
  11. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Den som lever får se. Åt minståne kommer ju mikrofonen närmare munnen med den böjning. Hur den är att ha i fickan och hur stor böjningen är återstår att se. Samt om den har de nya kabelbatterierna och plast istället för glas för att göra den okrossbar. *håller tummarna*
     
  12. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag har redan en böjd telefon, min Galaxy Nexus! ;)

    För länge sedan hade jag en Nokia 8110 också även kallad "bananen"...

    Så böjda telefoner är inget nytt under solen.
     
    Last edited: 14 okt 2013
  13. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Ingen har påstått att böjda telefoner är nytt. Utan det är skärmen (och även de nya batterierna som LG tagit fram) som är flexibla.

    Hade en liten tanke om plast istället för glas som skyddar skärmen. Folk klagar om att det repar sig så lätt, men om den är böjd så har den ju aldrig kontakt med en plan yta om du lägger den upp och ned till exempel. Själv lägger jag aldrig mobilen i samma ficka som mina nycklar och har man grus i fickan så får man ju skylla sig själv.
     
  14. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Naturligtvis är det bra med flexibla material i skärmarna som kan klara tuffare tag än vad dagens skärmar tål! :)

    Men i dagsläget verkar det mest användas för att göra böjda telefoner och det vet jag inte om det är så mycket nytta med.

    Men får jag en telefon med en skärm som klarar att tappas i betonggolvet så blir jag lycklig. Då spelar det mindre roll om skärmen är böjd eller plan bara den håller. ;)
     
  15. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag önskar man kunde göra mer repbeständigt glas.. gorilal glas 1 var kanon... gorilla glas 2 och 3 är mer stöttålig men betydligt sämre stryktålig när det gäller repor... hoppas de nya flexibla skärmarna kan råda bot på det lite bättre. nu är jag iof sjukligt försiktig för att inte få repor... för oss med ovd-komplex blir det jävligt jobbigt och jag slipper helst massa skydd på luren om jag kan.
     
  16. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 396
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Hmm..du menar att uvecklingen har gått bakåt ???
     
  17. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    nej men nrä utvecklingen har gått mot ett mer "krosståligt" glas så har det fått ge med sig på att glasen inte är lika bra på att motstå repor det går att läsa all over the place och rimmar bra med de telefoner jag haft under åren. Nu menar jag inte att skillnaden är ABNORM... för det är den ju inte angående krosståligheten heller utan mest på papperet men ändå.. den märks..tycker jag ska jag tillägga jag presenterar det inte som absolut sanning ;)
     
  18. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

  19. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    [YOUTUBE]liJYA5Bqy_s[/YOUTUBE]

    Reklam/demo som visar på hur baksidan på LG G Flex "läker" sig själv. Ganska häftigt faktiskt. Hoppas vi får se mer utav detta på mobiler och surfplattor.
     
  20. ky3mikael

    ky3mikael Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2013
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Alpha

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Alpha
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Telefon 3:
    Lumia 1020
    Den här telefonen köper jag direkt när den kommer till Sverige:) Älskar min G2'a men vill ha en ännu större skärm. Hoppas telefonen kommer tidigt nästa år