LG G PAD 8.3 - Frågor och svar

Diskussion i 'LG' startad av Atkinson, 8 feb 2014.

  1. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hej!

    Tänkte att den här tråden får bli för oss som har funderingar kring LG G PAD 8.3.
    Jag börjar med att kasta ut en fråga så får ny fylla på med svar och egna funderingar.

    Stängs alla energikrävande operationer/program av när man dubbelknackar på skärmen eller bör man stänga av WIFI, Bluetooth etc. manuellt innan surfplattan försätts i sleep mode?
     
  2. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag brukar slå på flygplansläge när jag stänger plattan för kvällen. Då kan den ligga hur länge som helst. Provade i natt att lämna allt på och den hade då dragit 2% över natten.

    Alltså dubbelknack är samma sak som att trycka på strömknappen. Även om du stänger skärmen med knappen eller via skärmtimeout så kan du ändå alltid väcka plattan med dubbelknack.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
    Last edited: 9 feb 2014
  3. blåställ

    blåställ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Såg i den andra tråden frågan om DN-digitalt.

    Ställer man in trippelklick under tillgänglighet i systeminställningar kan man
    förstora tidningen så att den blir fullt läsbar.

    Originalstorleken är totalt värdelös på en platta.
     
    osdpanthers gillar detta.
  4. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Tack för detta tips. Med Nexus 7 och 10 så fungerar inte DN:s app över huvudtaget efter uppdateringen till Kit Kat 4.4, utan kraschar vid uppstart. Innan såg tidningen ut som ett frimärke. Problemen med Nexus har funnits sedan i somras, och DN har fortfarande inte gjort något åt saken. Men av ditt inlägg, så förstår jag att det fungerar och tidningen är läsbar på G Pad?
     
  5. blåställ

    blåställ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja det går att läsa tidningen i appen.

    Jag kör med LG original-mjukvara 4.2.2 och där kan man öka storleken på allt utom
    tangentbordet. Om vi får Kitkat lär den säkert krascha för oss också.

    Idag fungerar det utmärkt att treklicka för att bestämma storleken på tidningssidan.
    Råkar skärmen slockna så är den i originalstorlek igen och man får treklicka igen.
    Tyvärr kan man inte läsa DN i landskapsläge, jag tycker de kunde kopiera aftonbladets-app.
    Originalstorleken på tidningen för mig är 9,5 x 7 cm när jag drar ut den blir den drygt 15 x 11 cm.
     
  6. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Det har blivit sagt att LG G Pad 8.3 ska få 4.4. Men när?
    Har fått min GPad nu men tvekar om jag ska behålla den. Gillar inte LG:s gränssnitt. Har bytt till Nova Prime launcher och Stark ikoner men man ser för mycket LG ändå. Stör mig dessutom på den icketransparanta listen längst ned. Krävs 4.4 för att få bort den.

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk
     
  7. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hur fungerar positioneringssystemet i LG G Pad 8.3?
    Någon som testat att använda enheten som GPS i bilen?
     
  8. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Du kommer inte bli av med LG:s UI även om du får KitKat. Ena får du dra in en custom rom, typ Mahdi, eller byta ut den.
     
  9. Johan Hillborg

    Johan Hillborg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Kan rekomendera at gå till custom roms... (Mahdi). Plattan går inte att känna igen, det lovar jag dig!! Mycket nöjd nu. Tänkte först vänta till Officiella kitkat från LG, men ser ingen anledning till det då jag inte använde något av LG:s UI alls.......
    /Johan
     
  10. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Låter lockande att lägga på en custom rom och få 4.4 Kit Kat på en gång. Min erfarenhet av flashning är liten. Har gjort det bara en gång och då var det en stock rom jag lade på när jag inte orkade vänta på att den nordiska uppdateringen skulle komma. Visst kräver det root om man lägger på en custom rom? Vad händer med garantin?

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
     
  11. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Vill tacka för tipset om trippelklick. Funkar faktiskt riktigt hyfsat!

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
     
  12. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Du kan dölja att du modifierat en LG enhet genom att flasha KDZ eller återställa med LGs egna program. Eftersom inte LG använder sig utav eFuse eller så, så är det bara om man klantar till sig rejält som man kan bricka sin enhet och således bli av med garantin.
     
  13. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Tack för feedback och tips!

    Jag är inne på att ta språnget och roota plattan, då jag har kommit fram till att jag vill behålla den. Har läst runt på nätet och det finns mycket information kring hur man gör. Eftersom jag är novis så har jag litet svårt att sortera bland informationen och sålla ut agnarna från vetet. Vad jag förstår, så finns det mindre bra sidor, filer och rommar också.

    Skulle vara jättetacksam om någon här kan ge några råd på vägen eller tipsa om någon eller några seriösa sidor, där det i detalj beskrivs hur man går till väga. Tänk nybörjare. Det som jag vill ha - tror jag - är Mahdi rom, då den tycks lovordas överallt. Jag vill också ha en väg tillbaka om det skulle skita sig, det vill säga kunna återställa plattan till ursprungsskicket.

    Känns litet nervöst så här första gången jag rootar. Min tidigare erfarenhet begränsar sig till flashning av stock ROM på en Samsung platta via Odin och det var ett par år sedan.
     
  14. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    446
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Fungerar det att installera adobes flashplayer_apk för android 4.0 på g pad?
     
  15. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    711
    Mottagna gillanden:
    1 040
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    Root går snabbt och är enkelt. Bara ladda hem drivers och en fil på datorn, koppla in den och klicka på bat-filen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2553192

    När det gäller recovery görs det lättast med appen Flashify (som kräver root) Finns här: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cgollner.flashify
    Du kan läsa mer här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2551499&highlight=flashify
    (sök efter flashify i tråden)

    Som alternativ kan man installera ADB, Java osv. men det är betydligt mer jobb.

    När du väl har fått in custom recovery är du klar till att flasha en customrom
     
    osdpanthers gillar detta.
  16. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    446
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Jag kanske ska omformulera min fråga. -Är det möjligt att få g pad att köra flash i webbläsaren?
     
  17. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vet ej men googla på om flash fungerar med Android. Hårdvaran är inte avgörande.
     
  18. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    446
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Jag har googlat men inte hittat något om flash på g pad. Hårdvaran är som du skriver inte avgörande men däremot Androidversionen, om jag förstått det rätt. Den senaste flash player för android som Adobe släppt är för 4.0.x. Eftersom g pad kör på 4.2 är jag inte säker på att det fungerar, även om skillnaderna är relativt små mellan 4.0 och 4.2.

    Min förhoppning var att någon visste mer, eller har provat själv om det går.

    Jag får googla vidare när jag får tid.
     
  19. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    annars är det väl lätt att prova dra ner APKn och installera, funkar det funkar det å funkar det inte funkar det inte :)
     
  20. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Om det är så att du inte har paddan och är intresserad av att köpa den om flash fungerar så kan jag prova köra flash om du vill, men har du en egen padda kan du ju alltid prova själv.