LG G6 via Tele2 hos Elgiganten - Frågor

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Azur, 22 sept 2017.

  1. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Min Nexus 6P har börjat bli rätt oduglig som telefon då jag knappt hör den jag pratar med, och suget på en ny telefon har kommit som ett brev på Posten!

    Jag är sugen på att slå till på Elgigantens erbjudande, LG G6 med Tele2 Fastpris. LG Watch Style och B&O HSSB904 på köpet. https://www.elgiganten.se/product/m...oner/LGG632GBBK/lg-g6-32-gb-smartphone-svart#

    Jag vill bara göra klart för mig vad som gäller vid ett sånt här köp:

    Jag har redan ett abonnemang jag är nöjd med och är absolut inte i behov av ett till, så min tanke är ju att utnyttja Tele2's affärsidé att inte ha några bindningstider på abonnemang, och säga upp abonnemanget med en gång. Detta ska alltså inte vara några konstigheter alls?

    Har jag uppfattat det rätt att jag kan göra så här: Jag åker till mitt närmaste varuhus som har alla tre produkter i lager, hämtar ut en LG G6 med Tele2-abonnemang, och får klocka och headset med mig på köpet. Sen kommer jag hem, ringer Tele2 och säger att jag ångrat mig angående abonnemanget och vill säga upp det.

    De har ingen bindningstid, och vad jag förstått inte heller någon uppsägningstid. På Elgigantens hemsida står inget om någon startuppgift. Vad får jag då betala? 1:- i butik, 220 x 24 för telefonen. Vad mer? En månadsavgift för abonnemanget?
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 211
    Mottagna gillanden:
    17 692
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Stämmer helt som du skriver. Du kan dock fortfarande ha kvar din telefon på avbetalning om du så vill. Väljer du o ångra abonnemanget (måste göras inom 14 dagar från att abonnemanget startat) så betalar du ingen månadsavgift. Det gör du bara om du väljer o säga upp abonnemanget. Dock så har jag hört att om man vill ångra ett abonnemang som är startat utanför en Tele2 butik, t.ex. Elgiganten, så måste man nu mera göra det hos återförsäljaren, men jag vet inte helt då dem ändrade dem reglerna i maj månad
     
  3. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Så jag kan till och med ångra abonnemanget och slippa undan att betala ens en månadsavgift?
    I så fall borde jag ju kunna åka dit imorgon och hämta ut grejerna och sen gå ut och lämna prylarna i bilen och gå in igen och ångra det? Eller om man vill sköta det lite snyggt så kan jag vänta några timmar eller till och med en dag. ;)

    Frågar nu för att jag är nyfiken, men får väl åka bort dit imorgon och fråga. :)
     
  4. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Din ångerrätt gäller endast om du handlat på distans, dvs på internet eller över telefon.
     
  5. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Tänkte väl det. Men då blir det alltså 220x24:- + en månadsavgift för abonnemanget totalt?
     
  6. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Jajemen så bör det bli [emoji106]