ROM: Lineage OS finns nu för 6P

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - ROM-filer och utveckling' startad av ruva, 23 jan 2017.

  1. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    RazerBlader gillar detta.
  2. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
     
    RazerBlader gillar detta.
  3. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har inte testat det, dock vill jag tacka för tipset, då det såg det grymt intressant ut! :D

    Visste inte ens att det byggde på gamla CM,och jag är inte för feg för att testa, men däremot så vill jag att min telefon ska gå stabilt, och inväntar ett stabilare släpp, när de fått mer att fungera, då jag lade märke till att det (tyvärr) bara var på nattligt och experiment-nivå än så länge, men återkommer när de uppdaterat med ett stabilt släpp och jag testat, om du inte hunnit testat själv då ;P

    Det enda jag saknar i min nuvarande ROM, är att ha möjligheten att dra ner uppdateringar direkt, och få notis om det etc.

    Då jag kör Pure Nexus custom ROM:en, samt ElementalX-kerneln för tillfället, och den är grymt stabil, plus att det är kul att ROM:en stödjer Substratum tema-motorn, då jag kör på mörkt tema i den.
     
  4. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Jag har kört med LinageOS ett tag nu, och det rullar på ganska bra för det mesta, men emellanåt så börjar det spöka lite. Det handlar oftast om att telefonen blir varm när den ligger i viloläge, jag brukar då starta om telefonen och sen rullar det på igen.

    Andra dagar drar den väldigt mycket batteri. Det har säkert något att göra med problemet ovan.

    Inställningen "Stör ej" går på av sig själv ibland.

    Jag har haft problem med appar som segar, och vad jag kommer på nu så är det bara appar för meddelanden, som sms och Facebook messenger som har strulat.

    Det är inga problem att köra den som daily driver, iaf inte för mig och mina behov.