Fråga: Lite funderingar ang. Samsung vs. Apple?

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av RazorBlade, 10 sept 2017.

  1. RazorBlade

    RazorBlade Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung galaxy S10
    Platta:
    iPad mini
    Platta 2:
    iPad mini gen 4 32gb
    Tja!

    Har kört iOS i princip sedan iPhone 3GS med undantag för en vecka när jag hade en xperia x10(sämsta telefonen någonsin) och blev efter det avskräckt från android telefoner, men nu funderar jag på att ge det en chans igen. Lite saker jag funderar på då

    Håller skärmen dåligt på s6/s7? Verkar spm en del har problem med spruckna skärmar?
    Finns det något bra sätt att flytta över all information från iOS till android?
    Hurpass väl presterar kameran på en S7 gentemot en iPhone 7?

    Mvh
     
  2. Skinnbanjo

    Skinnbanjo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2013
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    154

    MINA ENHETER

    S7an är byggd av två glasskivor med väldigt lite kant, så när man tappar den kommer det mesta av kraften gå in i glaset.
    Jag tror inte den är mer bräcklig än en iphone, men i kombination med att Samsung inte gett baksidan någon som helst textur, blir det ett recept för katastrof. Du kommer vilja sätta ett fodral på den.

    Kameran är lite bättre på s7, men ingen jättelik skillnad.
    http://www.businessinsider.com/apple-iphone-7-plus-galaxy-s7-camera-comparison-2016-9?r=US&IR=T&IR=T
     
  3. RazorBlade

    RazorBlade Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung galaxy S10
    Platta:
    iPad mini
    Platta 2:
    iPad mini gen 4 32gb
    Tack för svar, ja skydd har jag alltid haft innan och tänker nog ha om jag skaffar en S7:a, har dock inte lyckats ha sönder glaset på nån av mina iPhones. Så då vet man isf lite vad man har att vänta sig.

    Hur står sig S7 rent värdemässigt mot en iPhone om man får för sig att byta?