Problem: Lite problem tror jag att jag har fått

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Iceaxeon, 18 jan 2015.

  1. Iceaxeon

    Iceaxeon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    tjena alla experter
    satt en kväll med min gamla fungerande hox lur och tänkte det vore coolt att roota den.
    sagt som gjort så gjorde jag detta och allt har ju gått bra. la in twrp osv och sen så gjorde jag något så luren hängde sig. starta om och gick in i recoveryn och testa allt och hitta wipe funktionen. wipeade allt och kom på att jag inte gjort någon backup. shit nu gnäller luren att det inte finns något os installerat. har googlat runt som en tok. problemet är att datorn hittar inte luren ju. jag har använt mig av hasoon all in one och allt det står i "dos rutan" är att device not found. är den körd tror ni eller har ni något tips?
    Med vänlig hälsning iceaxeon klanten
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    om du har installerat drivrutinerna för telefonen i datorn ska du kunna verifiera att de har kontakt om du är ute i bootloadern med hjälp av kommandot
    Kod:
    fastboot devices
    Det bör även fungera inne i recovery med kommandot (men jag är inte säker på om man måste sätta på något i recovery först eller vara i sideload läge.)
    Kod:
    adb devices
    Du ska få telefonens serienummer som svar i kommandotolken.

    Hur som helst, innan jag börjar babbla en massa nonsens, får du kontakt med telefonen via usb med något av kommandona ovan. Så kan du tanka ned en rom, lägga den i samma mapp där du har adb och sedan köra en sideload med kommandot
    Kod:
    adb sideload rom_filnamn.zip
    Det bör inte vara några konstigheter!
     
  3. Iceaxeon

    Iceaxeon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack för hjälpen.
    Man var ju tvungen att trycka hur många gånger som helst för att det skulle funka. Gav nästan upp. Jisses ja säger då det. Men nu så, nu funkar den iallafall. Fick bara in en gammal version av bitdroid och det först som står är att talk har stoppats och sen funkar inte wifin. Men, jag har ett os och ska fortsätta min resa. Har tagit backup oxå.
    Tack än en gång
    Mvh Iceaxeon
     
    indika gillar detta.
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Skönt att den gick igång!