Diskussion: Lite tankar kring Note 4

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av Lasse58, 4 sept 2015.

  1. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 428
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB
    Har lite jobbigt med Samsung just nu. Har haft Note 1, 2 ,3 och nu 4:an. Älskar hela serien. Tänkte skaffa mig 5:an, men dels går den inte att få tag i och dels ger de upp allt det som de tidigare stått för.
    Jag ogillar skarpt telefoner med glas på båda sidorna, att det måste vara glas på framsidan är ju självklart, men att ha det på baksidan är ju "hål i huvet". Hur f...n tänker utvecklarna egentligen?
    Att kunna lägga in mer minne med sd-kort är ju en frihet. Att kunna byta batteri enkelt, är också frihet. Allt detta, med fantastisk hårdvara gör att Note 4 troligen blir min sista Samsung, eftersom inte 5:an ger mig dessa möjligheter. Jag är otroligt nöjd med 4:an, men kommer aldrig att skaffa 5:an pga avsaknad av ovanstående. Eftersom Samsung nu verkar gå på linjen glas, ej utbytbart batteri och inget minneskort så finns det inte så många alternativ kvar, endast LG som i nuläget fortfarande erbjuder det jag vill ha.

    Missförstå mig rätt, Note 4 är en helt fantastisk telefon och det enda alternativet för mig i dagsläget. Men vad gör jag om ett år? Vad finns det då som uppfyller mina krav? Samsung verkar ha skitit i det blå skåpet.
     
    nordqvisttaxi gillar detta.
  2. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    En liten gnälltråd..

    Samsung verkar följa andra tillverkare vad gäller glas på baksidan, likadant med icke utbytbart minne och batteri. Inget riktigt konstigt med det. Jag håller dock med, det var saker som Samsung nästan var exklusiva med.

    Note 5'an säljs redan av privatpersoner här så den finns:)
     
  3. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Samsung var helt ensamma om att stödja SDXC formatet under ganska lång tid. Under samma tid skippade tex HTC kortplats helt. Nu finns det kortplats i i stort sett alla premium mobiler utom Samsungs och Apples.
    Så vilka tillverkare menar du att Samsung följer?

    Note 5 är ett stort, fett fuck you till de flesta Note användare.
    Lite basic matematik.
    32<160, 64<232
     
  4. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Är inte hellre nöjd med deras idioti..
    Saknade av SD har för o nackdelar.. Vore okej om dem hade lagt minst 128gb. SD e ju segare än vanliga flash minnet i mobilen vilket kan medföra lagg m.m
    Utbytt batteri gillar ja inte hellre, men kan leva med det då den har trådlös laddning o snabb laddning. Hade extra batteri på min N3 men har ej köpt till N4an pga. Snabb laddning
    Men möjligheten att ta ut den vid strul e ju bra

    Glas på baksidan e ju långt ifrån praktiskt. Dels då den lätt kan gå sönder,repas o dels för att den för att de e en fingertryck magnet!!!

    Slutligen saknaden av IR är ett stort minus för mig..gillar skarpt att ha funktionen.

    Plus sidan e ju octa core,4gb lddr4 ram,snabbare flash, trådlös laddning inbyggd. Så för min del är ja mer än nöjd med min N4 o för första gången ska ja hoppa över en note serie. Haft 1,2,3,4 direkt när dem kom ut. Egentligen förstår ja inte varför vi måste köpa en ny varje år. Som sagt man har ju allt med en N4. Slöseri med pengar o köpa annat.
    På. Sen har man idioti n att den inte finns att köpa i EU o är en ren kopia av S6
     
    Lasse58 gillar detta.
  5. Sandhög

    Sandhög Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    [email protected] kan fixa hem en note 5a till bra pris. Hälsa från Mattias om du mailar honom. I övrigt håller jag med dig, har haft alla 1,2 & nu 4an. Jag har alltid varit supernöjd med note serien.