Fråga: Llama NOT

Diskussion i 'Applikationer' startad av Mikael8.0, 15 feb 2018.

  1. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Jag använder Llama till lite allt möjligt och detta fungerar bra. Så jag vill redan här klargöra att jag INTE vill använda Tasker!

    Jag vill göra en Event som har en NFC-tag som Condition och starta Hotspot som Action. Detta fungerar okej men sen vill jag att 60 minuter efter att Hotspot aktiverats ska den inaktiveras och WiFi ska startas.
    Och detta får jag inte riktigt till...

    Jag har prövat att använda appen Automate (från LlamaLab) och där kan jag fixa detta men det hela fungerar så pass opålitligt att jag skippat Automate och vill nu försöka igen med Llama.

    Jag har för mig att man någonstans kunde lägga till "NOT" och som då kanske skulle kunna vara till nytta men hittar inte igen det alternativet?
     
  2. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Hm.. jag får kanske (delvis) svara mig själv.. hrm..
    Opålitligheten består troligen i att det är en billig NFC-tag á klistermärke.
    Om man nyttjar Llama-variable så kan man använda den som Condition att stänga av. Det knepiga är att man som Action kan antingen Enable eller Disable Hotspot, vilket fungerar, men om man använder detta som Condition så funkar det inte eftersom statusen kan vara Enable trots att Hotspot är avstängt.
     
  3. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Uppdatering:
    Förmodligen ett handhavandefel detta med att jag upplevde "projektet" som opålitligt.
    Det verkar nämligen vara så att för att NFC-taggen ska läsas måste skärmen vara olåst.
    Jag har förmodligen testat både med och utan olåst skärm.
    Har nu taggen i min hållare i bilen, sätter i telefonen, låser upp skärmen och taggen triggar händelsen.
    Händelsen består i att jag aktiverar ett ljud, startar hotspot, sätter en variabel till 1.

    Sedan har jag en annan händelse som triggas när variabeln är 1, tidsfördröjer action som är att aktivera wifi (som då automatiskt stänger av Hotspot), sätter variabeln till 0.
    Funkar hjälpligt, måste godkänna att hotspot stängs av (men behöver inte godkänna att wifi stängs av).