Problem: [LÖST] Fabriksåterställning Z3 Compact

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av VmDj, 18 sept 2016.

  1. VmDj

    VmDj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Lång historia kort; Tappade en telefon tillhörande min fars företag på badrumsgolvet och skärmen är totalt ur funktion (sprucken). Det går att se inkommande samtal, sms etc men det går inte att trycka någonstans på skärmen. Innan han lämnar in den så vill jag gärna få bort samtliga bilder och innehåll på den så de inte sprids vidare av uppenbara skäl. Har testat med Xperia Companion, men för att ens kunna "låsa upp" telefonen i programmet måste jag först kunna låsa upp den via startskärmen, och på så sätt ge programmet tillåtelse att öppna telefonen.

    Min fråga lyder; Hur går jag tillväga för att fabriksåterställa telefonen utan att behöva komma in i den eller öppna upp via Xperia companion? Skulle behöva rensa bilder samt, dokument samt mejl!

    Mvh,
    Viktor
     
  2. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Hej och välkommen till forumet!

    Du kan återställa mobilen med hjälp av programmer FlashTool som du kan ladda ner på http://www.flashtool.net/downloads.php och själva firmwaren, http://oceanhost.eu/d7iuzncelhpr/D6603_23.0.A.2.93_Generic_20GLOBAL.ftf.htm.

    Efter du har startat upp FlashTool öppnar du upp C://Users/Username/.flashTool/firmwares och lägger in firmwaren där. Stäng av din Xperia och håll ner Volym ner knappen medans du kopplar in USB i den för att sedan flasha. Har du fler frågor citera mig gärna :)
     
  3. VmDj

    VmDj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, tack och tack för svar!

    Två snabba frågor bara;
    1. Behöver jag trycka på någonting på skärmen? Ser som sagt allting, men det går inte att trycka på något.
    2. Vet du någon bra tutorial som förklarar detta mer utförligt? Första gången jag testar mig på någonting som detta, vill inte förstöra något i och med att det är en företagstelefon!
     
  4. VmDj

    VmDj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tillägg - har noll kunskaper inom detta område :innocent:
     
  5. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Vi kan ta det på PM steg för steg, det enda jag kommer behöva från dig är några skärmdumpar eftersom jag sitter på Mac och vet inte riktigt hur allt ser ut på Windows numera haha :P
     
  6. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej VmDj, tråkigt att höra om din telefon. :(

    Lyckades du lösa det med hjälp av Honda? Om inte så finns det ett par sätt att radera enhetens innehåll som jag kan rekommendera.

    Vet du om du har myXperia aktiverat i enheten? I det fallet kan du logga in på hemsidan för tjänsten:
    https://myxperia.sonymobile.com/
    När du väl är inloggad så trycker du på din enhet > Radera.

    Ett liknande alternativ är via Android Device Manager, logga in via länken nedan:
    https://www.google.com/android/devicemanager
    Välj sedan din enhet och välj Erase.

    Skulle inte ovanstående hjälpa så kan jag skicka dig en OTG-adapter utan kostnad. Med hjälp av adaptern och en USB-datormus kan du få fram en markör på skärmen likt på en dator för att sedan låsa upp din enhet så att du kan radera innehållet. Jag behöver då dina adressuppgifter, skicka det till mig via PM så kikar jag på det!
     
    MissCash, Nicole och Honda gillar detta.
  7. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Hej Emir, kul att ha SonyXperia support här på forumet!

    Jag glömde att ändra trådens titel till "LÖST", vilket jag kommer ändra till nu :)
     
    MissCash och Nicole gillar detta.