Problem: Löst! Lyckas inte installera xRecovery med Flashtool...

Diskussion i 'Xperia S - ROM-filer och utveckling' startad av tlubtu, 23 jan 2014.

  1. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag lyckas inte installera xRecovery via Flashtool. Jag har rootat telefonen, installerat busybox och Superuser är installerad. Problemet är att ikonen för att installera xRecovery i Flashtool är grå och inte går att trycka på. Jag tror jag har provat allting men lyckas inte ändå. Har även provat att installera CWM Recovery men det går inte att starta telefonen i recoveryläge. Vad gör jag för fel?

    Tror jag blir galen snart. :mad::mad::mad:

    *Edit* Så här ser det ut i Flashtool:
    [​IMG]
     
    Last edited: 24 jan 2014
  2. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    När du startar, lyser notisled blått och telefonen vibrerar. Om inte har du inte installerat cwm recovery. Om så är fallet. Kolla att din tlf hittas av datorn när du är i flashläget. Drivers hittar du i flashtool mappen på datorn.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
     
  3. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Notifieringsled lyser bara grönt när jag startar telefonen. Den enda gången den lyser blått är om jag startar telefonen i fastbootläge. Antar att cwm inte är installerat.

    Telefonen hittas av datorn. Jag lyckas flasha och roota den. Problemet är som sagt att det inte går att installera xRecovery med Flashtool.

    Det underliga är att jag gjorde precis samma procedur med root och xRecovery i höstas när jag ville testa lite andra rom:s än stock och då var det inga problem att installera xRecovery. Förstår inte varför det ska vara så svårt att göra om det. :mad:

    Kan det hjälpa att flasha in en ICS-firmware och roota den samt installera xRecovery efter det?
     
  4. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Bästa sättet är att återställa den med sony update service. Sedan börja om med root och cwm eller xrec. Vad ska du flasha in för rom? Jag kör med leopardx rom. Den funkar bra för vadagsbruk.

    Skickat från min LT26ii via Tapatalk
     
  5. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Har du låst bootloader?

    Skickat från min LT26ii via Tapatalk
     
  6. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag har återställt den och rootat med Flashtool. Ska prova igen senare idag då jag inte har möjlighet just nu.

    Jag tänkte prova den nya CM10-rom:en för låst bootloader då jag inte låst upp den. Läste på nån websida att CWM inte fungerar på låst bootloader. Har dock hittat en version som ska funka även på låst BL men har inte hunnit testa ännu.

    *Edit*
    CM10 låst bootloader: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2593806
     
    Last edited: 24 jan 2014
  7. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Ok. Länk?

    Skickat från min LT26ii via Tapatalk
     
  8. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

  9. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Framgång!!! Jag flashade en äldre JB firmware (slutade på .200 nånting) och installerade CWM för låst BL (länken i inlägget ovanför). Sedan fungerade det att installera CM10-rom:en för låst bootloader när jag följde instruktionerna på XDA (länk längre upp i den här tråden). Jag lyckades aldrig installera xRecovery med flashtool igen. CWM recovery funkar kanon!
     
  10. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Hur funkar cm10 rommen? Har läst lite på xda och den verkar lite buggig fortfarande.
     
  11. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Märker skillnad i flyt helt klart. Framför allt i webbläsaren. Det enda jag stört mig på hittills är att det inte går att hålla inne hemknappen för att växla mellan aktiva appar utan att skärmen släcks och inte går att tända igen. Omstart är det enda som funkar. För övrigt lyser notisled:en konstant när man får sms. Kanske går att ställa in. Inget större problem för mig dock. Ska se om jag vågar mig på att låsa upp bootloadern och flaska den officiella cm-romen för Xperia S. Tills vidare kör jag med den nuvarande.