Loyo Pay blir först i sverige med Kontaktlös betalning för smartphones

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av Oceanic, 24 nov 2016.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  2. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 508
    Mottagna gillanden:
    1 576
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Det vet jag inte har ingen SlimCash själv och jag får själv spam erbjudanden från Swedbank på mitt företagskonto med erbjudanden om slimcash, men då jag själv har gått från fysiska IT butiker till mest jobba på plats hos kund/företag så har jag tomt gått från kortbetalning helt till att fakturera slutkunden för det jobb som utförs.

    Men som de ser ut på videon så verka den känna av telefoner i närheten av SlimCash och man skickar resuten skickas som ett SMS ser de ut som som man klickar på så kan kassan se om de är den personen och kunden kan se om det är den som ska betalas.

    Men är inte helt säker på hur det fungera bästa sättet skulle nog vara kontakta swedbank eller Babbs Paylink.

    Men jag antar att det är en NFC terminal då alla terminaler som skickas ut är NFC aktiverade, så kan de välja Swish, Kortbetalning etc som det ser ut som på videon.

    Alla terminaler som skickas ut till europiska butiker från och med 1 januari 2017 måste vara NFC aktiverad Sverige har haft NFC terminaler i 5 år men inte programvara som aktiverar NFC, och alla butiker måste ha NFC terminaler innan den 1 januari 2020.
     
    Oceanic gillar detta.