Fråga: M8 eller LG G3

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av Miros, 3 mar 2015.

  1. Miros

    Miros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kastar in en fråga här också och hoppas att någon kan komma med lite tankar och ideer:)

    Har idag en Galaxy S3 som helt börjar ge upp så det är dags att byta.

    M9 ligger tyvärr helt utanför budget men funderar på M8 alternativt LG G3.

    Ni som haft M8 ett tag, är ni fortfarande nöjda? Håller fortfarande batteriet ungefär samma nivå som när ni köpte den?

    Har någon haft Galaxy S3 innan M8 och vad tyckte ni efter bytet?

    Som vanligt helt snurrigt när man börjar titta på ny telefon men det är väl som det ska vara, hade samma problem när jag skulle välja min första smartphone men då föll valet tillslut på HTC Desire, mest kanske för känslan i kvaliten.

    Tack på förhand
     
  2. Paul

    Paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Ja du... Efter att ha väntat in lanseringen av One M9 och Galaxy S6 så konstaterade jag att de marginella förbättringarna inte är värde de uppblåsta priserna. Så jag beställde en begagnad One M8 med garanti från Tyskland via Ebay idag.

    Varför M8 då? Främst för bra ljud ur hörlursuttaget, bra högtalare och kvalitetskänslan. Jag hade en LG G2 innan, och den var inte så bra på just de punkterna. Det är heller inte LG G3. Vad som främst talar för LG G3 är en bättre kamera och en större skärm. Du får väga vad som är viktigt för dig.

    Vi får se hur nöjd jag är när jag väl fått min M8, men det känns som att jag valde vettigt.
     
  3. Miros

    Miros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för svaret.

    viktigaste är nog bra skärm och bra batteritid.

    om jag bara surfar (swedroid, expressen och liknande) så räcker min S3a kanske en timme vilket inte borde vara några problem att klå med M8an eller hur ?
     
  4. Paul

    Paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Nej, det är inga problem.

    G3 har en lite mer högupplöst skärm men jag tror att kvaliteten på dem är ganska liknande - jag har dock inte jämfört dem i verkligheten.
     
  5. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra 12/512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra 12/512
    Hade nog valt en M8 framför G3. Har inte testat M8 men hade en G3 i ca två veckor. Jag stod inte ut med mikrolagget. Det är många pixlar som ska dras runt och mikrolagget är påtagligt. Tror att S801 är lite för klent för en sådan upplösning.
    Gick istället tillbaka till min fantastiska Note 3.
    Men som sagt, M8 framför G3.
     
  6. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    jag har en m8 och dottern en g3 och jag skulle säga m8. (har förresten en note 3 som jobbtelefon och skulle även välja m8 framför den, apropå inlägget före mitt). hårdvaran är som bekant snarare vassare i g3 (förutsatt att det är 3GB/32GB-varianten du funderar på), men mjukvaran... ojojoj vilket förtroende jag har fått för htc på den punkten. min m8 har flytit som smör hela tiden, och htc lät sig inte hetsas in i racet att bli först med lollipop utan de såg till att den var färdig innan de släppte ut den - till stor skillnad mot vad lg gjorde. mjukvaruproblem har det ju varit från första stund med g3 och sen löste det sig ett tag tills det som sagt kom tillbaks med den förhastade lollipop-uppdateringen. det har väl rett ut sig nu tror jag, men det blir ju ett orosmoment

    skärmen är vackrare i m8 isf, jag tycker den känns lite mer livlös färgmässigt i g3. och de borde ha väntat med att smälla till med den upplösningen tills det fanns hårdvara som kunde hantera den utan att prestanda och batteritid blev lidande. säger inte att prestanda och batteritid är dålig, men utifrån g2 hade nog de flesta förväntat sig ännu bättre.

    personligen gillar jag m8:ans kamera, jag behöver inte högre upplösning och den är sjukt snabb vilket är mer användbart för mig isf. men har du användning för högre upplösning så är ju det ett starkt argument mot den.

    jag var orolig för batteritiden i m8, var van vid utbytbara batterier och hade alltid ett extra med mig. nu satt det här fast och kapaciteten såg inte imponerade ut - men batteritiden har verkligen aldrig varit ett problem. framförallt har den imponerat med att dra exceptionellt lite i viloläge - och det är ju det man retar sig mest på om den slukar ström när den bara ligger, tycker jag iaf.