Märkligt root-problem jag inte kan lösa

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - ROM-filer och utveckling' startad av TigerSoul, 22 dec 2015.

  1. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    227

    MINA ENHETER

    Stock 6.0.1, unlockade o rootade system-less genom skipsoft verktyget. La även in busybox. Döpte om recovery-återställningen och flashade TWRP recovery. Allt grönt, allt funkar, inga problem!

    Kör så någon dag sedan lägger jag in xposed och helvetet börjar. Först verkar allt okej men när jag lägger in Gravitybox så börjar det krångla. Appar som kräver root failar/fc, kalkylator-appen fc'ar (vad fan?). Avinstallerar gravitybox och det är normalt igen. Labbar fram o tillbaka, det krånglar ibland med gravitybox installerat, ibland inte. Vet inte om det är gravitybox eller xposed som är problemet eller om det går ännu längre tillbaka med att vara något allmänt root-problem. Systemless känns ju allmänt jävla sketchy och utvecklaren själv varnar ju för "lots of bugs" men ändå verkar de flesta köra på systemless.

    Någon som har en aning om vad problemet är? sliter snart ut håret här, värsta rootäventyret jag någonsin haft på Android. Haft problem tidigare gällande root men det har inte varit så obskyrt och svårlöst. "Det var bättre förr"
     
  2. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Det finns en metod att göra systemless roota till "vanlig" root. Beskrivning finn på XDA i tråden ang upplåsning, root osv. K
    Prova det får du se.
     
  3. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    227

    MINA ENHETER

    Frågan är ju om det är den system lösa rooten som är problemet. De flesta rommar använder ju detta nya sätt. Värt att prova är det ju såklart. Ska testa.

    Edit: denna rom kör system less utan att göra dessa ändringar tillsammans med xposed. Inte detta då förmodligen :-(

    http://forum.xda-developers.com/nexus-6p/development/rom-digitalhigh6p-xposed-root-t3251308