Problem: Måste trycka 0,5 sek på skärmen, annars händer inget

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av dropout, 9 feb 2017.

  1. dropout

    dropout Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!
    Råkade vattenskada min S6 häromdagen. Den vaknade dock till liv efter ett dygn och fungerar som vanligt sånär som på en liten detalj:
    Om jag till exempel skall bläddra och drar mitt finger över skärmen snabbt så händer ingenting. Om jag däremot håller nere mitt finger i en halv sekund innan jag drar fingret så fungerar det perfekt. Jag kan då även fortsätta bläddra om jag är snabb och inte låter skärmen vara orörd mer än cirka 0,25 sek. Då får jag åter trycka på skärmen i en halv sekund för att väcka upp den.

    Samma sak gäller om jag skall skriva en text. Det dröjer cirka en halv sekund innan skärmen vaknar till liv. Och är jag då snabb skulle jag kunna skriva en hel roman utan problem. Bara jag inte låter skärmen vara orörd längre än cirka 0,25 sek.

    Det verkar alltså som att jag måste "väcka upp" skärmen genom att hålla fingret på skärmen en halv sekund. Då kan jag sedan använda skärmen utan problem så länge jag är otroligt snabb med det jag skall göra. Men det funkar ju inte i praktiken.

    I övrigt är mobilen snabb när det gäller att öppna appar mm. Det känns alltså som att det är något fel på någon inställning/mjukvara?

    Jag har provat att göra fabriksåterställning samt att starta telefonen i felsäkert läge utan framgång. Även försökt hitta någon inställning att ändra.

    Någon som kan hjälpa mig med detta eller är det kört och ny mobil som gäller? Har sökt runt på nätet utan att hitta någon som har haft samma fel.
     
  2. dropout

    dropout Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Hittade lösningen. Lösningen var att knappa in *#2663# och välja TSP FW update (general) uppdatera. Funkar perfekt nu.
     
    Eddie gillar detta.