Problem: Mate 9 Pro totalhaveri. Går ej att öppna appar, ringa, väldigt seg

Diskussion i 'Mate 9-serien' startad av batmac, 9 okt 2017.

  1. batmac

    batmac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Halloj.

    Efter extremt mycket velande köpte jag mig en Mate 9 Pro och kände mig nöjd med köpet. Samma kväll när jag hade lagt in det mesta och började känna mig nöjd så började telefonen spöka. När jag skulle ringa så hände absolut ingenting när jag tryckte på valet av SIM (dvs efter slaget nummer). Man såg hur knappen ändrade färg som att den kände av mina tryck, men absolut ingenting hände. Samma sak när jag försöker starta Chrome. Man ser på ikonen att den registrerar tryck, men inget händer. Alla andra appar öppnas bara som en vit skärm. Inget innehåll. Det enda jag kommer in på är inställningar.

    Jag testade att wipea cachen utan framgång. Jag valde den gången att helt enkelt köra en factory reset och börja om. Jag la in samma appar och allting på samma vis, inte från backup utan manuellt. Detta var den 28 september. Sen dess har den fungerat. Till ikväll. Det började med att jag inte fick något ljud ur högtalaren vid Youtube-kollande så jag startade om telefonen. Efter det så beter den sig på exakt samma vis igen och jag orkar verkligen inte nollställa igen, även om jag gissar på att det är där jag landar...

    Har återigen testat att tömma cachepartitionen till ingen nytta, är det NÅGON som känner igen sig. Jag tror mig inte ha några skumma appar eller liknande. Det enda jag har gjort är att lägga till en "inofficiell" tvillingapp genom följande guide.

    https://www.xda-developers.com/how-to-clone-any-application-with-emuis-app-twin-feature-no-root/

    Skulle det verkligen kunna skita hela telefonen som fungerat bra sen förra gången?
     
  2. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 400
    Mottagna gillanden:
    3 151

    MINA ENHETER

    Kan säkert påverka,gör om allt utan att lägga in tvillingapp,och se om den fungerar.
     
  3. batmac

    batmac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Ja det får väl bli så. Har nollställt den igen nu.
     
  4. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 400
    Mottagna gillanden:
    3 151

    MINA ENHETER

    Och den fungerar?
     
  5. batmac

    batmac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Ja än så länge. Men som sagt, den fungerade i drygt en vecka sist också så.