Meizu Mx3

Diskussion i 'Meizu' startad av sopaj96, 3 sept 2014.

  1. sopaj96

    sopaj96 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Min Meizu MX3 är nu påväg till mig och jag är spänd att se hur den presterar osv.. Om någon har några frågor som ni vill veta angående mobilen eller saker runtomkring det så skriv gärna här, tänkte att denna tråd kunde vara en liten samlingstråd med frågor och svar, då det inte finns någon här på forumet som verkar ha en Meizu MX3 :)
     
  2. Spindrift

    Spindrift Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    491
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Hur lirar den?
     
  3. sopaj96

    sopaj96 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    60
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Riktigt fint ändå!

    Har haft lite problem med google play, man måste installera det själv via en app. Men det tar 10 sekunder att göra :P

    För övrigt flyter det på ganska bra, ända appen jag upplever krångel med är Facebook messenger, där man i en chattbubbla inte kan ta fram kameran, bilder eller smilis osv utan man måste öppna chatten helt.

    Kör för närvarande även Beta Firmware så kan ju även vara lite strul med det :)

    Skärmen är bland de finaste jag sätt, hands down. Bra färger och skarp är den också.

    Flyme 3.0 (3.7.3 beta som jag är på nu) är j'vligt skönt måste jag säga. Ingen appdrawer är bland de bästa som finns haha, då jag gillar det med ios.
    Flyter på kanon och gesterna som multitasking, och tillbaka genom att swipa upp från hemknappen är väldigt smidigt. Ett rent nöje att använda.

    Kameran är faktiskt bra för att vara 8mp, speciellt makro mode. Funkar väldigt bra i dagsljus och tar fina panorama bilder. Lite värre i mörker men den är ganska bra där med.

    Ljudet med hörlurar är super, man kan via inbyggd equaliser ändra det. Vilket jag älskar då jag maxar basen oftast :P Funkar även när man ansluter till högtalare via bluetooth eller aux att använda equalisern.
    Högtalaren som är inbyggd är inte det bästa jag hört, men det duger. Inte ofta man använder det ändå.

    Roota var skit enkelt, bara att gå in på inställningar, logga in med ditt Flyme konto och kryssa i "open system priviliges", sen reboota telefonen och så var den rootad bara sådär :P

    Uppdateringar kommer väldigt ofta i form av beta, eller stabila builds. Går att uppdatera direkt i telefonen men med root rekommenderas det att man gör en wipe innan, vilket jag inte prövat än då jag hatar att installera om allt på nytt.

    Annars finns det bara en sak att säga negativt, det är att batteritiden inte är den bästa. Klarar av en dag med lättare användning men annars krävs det en laddning under kvällen oftast. Kan vara beta fw då vissa säger att den nya beta fw ( 3.8.3 ) har bättre batteritid, så jag ska uppdatera och prova snarast :)

    Har förövrigt ett abonnemang hos tre och det fungerar galant med 3g och H+, bra täckning men det finns en liten deadspot om man håller för ena antennen i botten om man har låg signal. Vilket kan störa lite ibland om man håller lillfingret där.
    WIFI dock har bra signal tycker jag, om man jämför med t.ex. Note 3 som hade lite problem med signal ibland när jag var i mitt rum. Har inte upplevt att det är mycket bättre men WIFI fungerar i mitt rum och det är jag nöjd med :)

    Appar osv flyter på väldigt fint och även spel. Har prövat emulatorer och det kan märkas av när emulatorer/spel inte är anpassat för 8-Cores. Har bara hänt en gång och det är en PS1 emulator jag märkt detta på då frames inte är så hög som det kan bli. Men har lirat andra tunga spel som Asphalt 8 och lite annat och det flyter på perfekt.

    Som jag nämnde är skärmen skitbra, fina färger och bra betraktningsvinklar med det bästa är nog att "bezel" är så tunn, känns som att hålla i bara skärmen nästan :)
    Då kommer vi lite in på design, känns tunn, lätt (väl utspridd vikt över hela telefon ytan) och även en väldigt skön passform i handen. Bland de skönaste jag har hållt i sedan Galaxy s3 :)

    Kommer inte på så mycket mer så ställ gärna mer frågor om du har några!

    Tycker den är värd varenda krona och jämför man med andra mainstream telefoner så är det enormt mycket mobil och prestanda för pengarna! :)