Recension: Meizu Pro 5 recension

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av dannejanne, 13 feb 2016.

  1. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    [​IMG]
    Ungefär precis 1 år efter att jag hade en bekantskap med Meizu MX4 (som jag gillade starkt) så har jag nu testkört en Meizu Pro 5 ett tag. Visst har det hänt saker under det gångna året med både mjukvara och hårdvara. Följ med för en liten genomgång utav det nya Flyme 5 på Meizu's nyaste flagskepp!

    Det hela började faktiskt med en Nexus 5. På den tiden när jag fortfarande hölls med att flasha olika ROM's. Fick syn på Flyme OS och blev intresserad. Jag föll för det så pass mycket så jag då istället köpte mig en MX4 vilket blev en solskenshistoria för mig. Jag känner mig idag som hemma med Flyme och det är en utav mina favoritgrenar utav Android. Det är hårt modifierat från Vanilla så det faller nog inte alla i smaken.

    [​IMG]

    Det första som slår en när man plockar ur den ur kartongen är väl dess likheter med en iPhone. Men även om skärmen är 0.2" större än på en iPhone 6 Plus så är den inte större då kanterna är tunnare. De är i stort sett identiska i fysisk storlek. Den är dock mycket lättare än en iPhone och det märks tydligt när man håller i den. Varvid det känns som iPhone är lite stabilare byggd men samtidigt är Pro 5 aningen lättare att hantera med en hand. USB Type-C är det som används och det är skönt att inte behöva bry sig om att vända sladden rätt vid laddning. Tycker dock inte porten känns lika stabil i hanterandet som iPhone's variant. Den upplevs lite mer plastig. På höger sida så sitter volym och strömknapparna. Dessa bjuder på ett bra motstånd och man trycker inte in dem av misstag vilket jag ofta gör på Huawei Mate S till exempel, som har knappar som aktiveras alldeles för lätt. På Pro 5 kräver de rätt bra med tryck inte helt olikt iPhone i känsla Skärmglaset är 2.5D som smälter in med aluminiumramen. Byggkvalitén är god och glidet på skärmen är väldigt bra och upplevs väldigt len med väldigt lite friktion. Påminner om HTC One A9 i känslan på skärmen. Samma lena upplevelse.

    [​IMG]

    Telefonen är utrustad med en 5.7" Amoledskärm. Detta är inte något som är väldigt uppenbart som på så många andra telefoner med Amoled för just den här panelen har inte övermättade färger över huvud taget. Jag har jämfört den med min iPhone 6S Plus och Nokia Lumia 1520 och färgerna är inte mer mättade på min Meizu Pro 5. Huawei Mate S har i jämförelse uppenbart övermättade färger till gränsen på för mycket då många färger ser "sprängda" ut. Huawei's Amoledskärm på Mate S framstår som relativt sunkig jämfört med denna. Trots större storlek upplevs den också mycket skarpare än den på Mate S. Men resultatet utav en Amoledskärm utan övermättade färger är mycket välkommet och förutom de bättre betraktningsvinklarna, svärtan och känslan av att titta på ett papper jämfört med LCD's mer "bländande" känsla så är det inget annat som avslöjar att det är en Amoled. Ljusstyrkan går att ställa ned så pass mycket så inte ens vitt bländar en speciellt mycket i ett helt nedsläckt rum. Samtidigt går den inte heller väldigt högt jämfört med de flesta andra telefoner men trots det har jag inte upplevt problem med att läsa innehållet på skärmen utomhus på dagarna. Konstrasten i solen behålls ganska väl.

    Fingeravtrycksläsare som har blivit så populärt på senare tid finns även på den här telefonen. Den fungerar överlag bra men den är inte lika snabb eller korrekt som på iPhone eller Huawei som jag anser har de allra snabbaste. Det händer att den på Pro 5 missar ibland men ändå inte så ofta så att det blir irriterande. Men man får tänka lite mer på att placera fingret på läsaren korrekt.

    Meizu kör med sitt eget skal som kallas för Flyme. Det är som många andra Kinatillverkares telefoner tydligt inspirerat utav iOS. Vad man anser om det är så klart en smaksak. Det må upplevas aningen förrvirranden när man först använder det men när man har fått kläm på Flyme så är det ett av de absolut smidigaste/snabbaste gränssnitten att navigera sig igenom. Det finns inga mjukvaruknappen längst ner som på Vanilla. De är borta så man får mer skärmutrymme istället. Den enda knappen som sitter på framsidan på telefonen får agera som flera olika saker samtidigt. För det första som fingeravtrycksläsare. Trycker man ned den helt så kommer man till hemskärmen. Nuddar man den bara och släpper så fungerar den istället som en bakåtknapp. Multitaskingmenyn kommer man till genom att svepa uppåt från nederkanten utav telefonen. För övrigt så har de gjort så att multitaskingen är mer lik den i Vanilla jämfört med deras gamla lösning som såg ut som i iOS 6 med bara 4 ikoner i nederkant.

    [​IMG]

    Flyme har som alla andra en egen launcher. Den är i vanlig ordning rätt simpel och bjuder inte på några möjligheter att ställa in något just. Rutnätet är vad det är utan möjlighet att ändra. Ingen appdrawer finns och alla appar ligger på skrivbordet. En väldigt simpel launcher som gör det den ska men inget mer. Sveper man nedåt öppnas notifikationsfältet och sveper man uppåt kommer man till en sökfunktion likt iOS men den är inte alls lika kraftfull. Den söker inte i innehållet på telefonen som SMS och dylikt och internetsökningar resulterar bara i resultat på Kinesiska så den sökfunktionen kommer inte att användas över huvud tagte till skillnad mot på iOS där den söksidan är väldigt funktionell. Launchern flyter i alla fall på bra och är väldigt snabb. Ingen fördröjning vid öppning av appar.

    Det som gör Flyme oerhört lättnavigerat är deras "SmartTouch". Aktiverar man den så kommer det upp en prick som lägger sig över allting annat på skärmen hela tiden. Denna är även konfigurerbar vad den ska göra vid olika kommanden. Jag har den inställd så att ett svep nedåt på den drar ned notifikationsfältet, uppåt för att komma tillbaka till hemskärmen, dubbeltryck för att dra ned innehållet på skärmen, långtryck för att flytta runt den och åt vänster/höger för att växla mellan senaste använda appar. Denna funktion gör telefonen mycket mer ergonomisk då man slipper fingergympa för att nå saker samtidigt som det går oerhört snabbt att navigera sig runt när man får kläm på det. Andra telefoner har liknande lösningar men jag har aldrig upplevt att någon annan är lika smidig/användbar som just SmartTouch. En annan sak jag gillar de har kopierat från Apple är att ett tryck på statusbaren tar en tillbaka till toppen på en lista/webbsida.

    [​IMG]

    Det finns en temamotor tillgänglig i Flyme och det fungerar litegrann som med MIU eller Huawei's variant. Kör ett helt tema eller plocka lite delar från olika teman och sätt ihop till ett eget. Detta är inget jag har testat alltför mycket dock jag kör den helt stock i stort sett. Bara testat lite olika ikonteman. Flyme är väldigt ljust överlag i dess design och det går säkert att hitta något tema med lite mörkare färger för att spara in ytterligare lite ström vid användning.

    Om vi ska gå in på kameran så är det lite utav en mixed bag. I dagsljus så blir bilderna riktigt bra med mycket detaljer med sina 21mp. Inomhus i lite dunklare miljöer tar den fortfarande bra kort men man märker att den börjar få kämpa lite och detaljer försvinner när man zoomar in. I mörker så presterar den faktiskt rätt dåligt emellanåt och brusreduceringen tar bort rätt mycket detaljer. Den största nackdelen med den här kameran är att den inte har OIS. Det hade underlättat väldigt mycket och hade gjort så att den hade kunnat bibehålla mycket utav bildkvalitén även vid mörkare förhållanden då den inte hade behövt öka ISO-värdet så mycket. Man vinner säkerligen 1-2 fulla steg i ISO med OIS. En klart stor nackdel att den saknar OIS och det är i stort sett det enda som gör att den här telefonen inte presterar riktigt bra på alla punkter.

    [​IMG]

    För övrigt så är kameramjukvaran helt OK och det finns så klart ett manuellt läge där man kan justera allt manuellt, exponering som fokus men även kontrast och färgmättnad. En positiv sak är att man kan göra exponeringar så långa som 420 sekunder! Detta öppnar upp för fantastiska möjligheter till nattfotografering med fixerad kamera. Med ISO satt till 50 och exponeringstid 420 sekunder kan man få rätt läkra foton om man är lite kreativ. Kvalitén på fotona blir då så klart i en helt annan liga jämfört med när man fotar på frihand i mörker.

    Det allra roligaste med kameran som jag har fastnat för ordentligt och använder flitigt är dess GIF-funktion. Man kan alltså filma små klipp i upp till 6 sekunder för att sedan redigera klippet i efterhand likt videofunktionen i Instagram och sedan spara den snutten som en riktig GIF-bild för att sedan ladda upp på forum eller dela i Messenger etc. Det är riktigt kul faktiskt och då GIF-bilder är lite på tapeten så känns det som en funktion i tiden.

    [​IMG]

    Musik är en sak som jag lyssnar på ofta på mina telefoner. Jag har ett par Harman Kardon CL hörlurar som lätt tar fram brister i ljudet då det är ett par väldigt välljudande hörlurar med rent och fint ljud. Men jag är ingen audiophile i dess rätta bemärkelse. Bara lite kräsen när det gäller ljud. Här sviker Pro 5 inte. Meizu är ett företag som tydligen har rötter i att tillverka MP3/4-spelare. Först i 2008 skiftade de fokus till smartphones. Men de tar med sig lite utav sina kunskaper från tidigare äventyr och har utrustat Pro 5 med en bra DAC och förstärkare. Jag kan säga att det märks. Förut har jag hållt min iPhone 6S Plus som herren på täppan när det gäller ljud i hörlurar men nu måste jag ge bucklan till Meizu. Man hör att ljudet är renare i Meizu Pro 5. Mindre bakgrundsbrus, renare/klarare highs och fylligare bas som låter mycket bättre. Dynamiken är märkbart bättre och låtar som har mycket dynamik i ljudet upplevs på en helt annan nivå på denna telefon jämför med någon annan jag har lyssnat i förut. Det blir ett oerhört djup i ljudbilden och skillnaden märks rätt lätt i ett par hörlurar med bra kvalité. Det är renare ljud överlag och jag har hört nya små ljud som jag inte har tänkt på förut på samma sätt. Jag har haft ett par telefoner under åren men den här låter för mig bäst. För mig så är ljudet perfekt out-of-box så att säga jag vill inte röra någon EQ den har ett klart och tydligt ljud från fabrik med tydlig diskant och bas. Ljudet går även att spela så högt så det börjar kännas obekvämt. Detta gäller inte bara hörlurarna utan den vanliga externa högtalaren låter extremt högt också vid högsta volym. Så för notifikationer och sånt brukar jag jämt ha den på typ 10 av 15 i volym. När det gäller ljudet så finns det kraft så det räcker och blir över i denna telefon.

    [​IMG]

    Något som jag måste säga är negativt som har med ljudhanteringen att göra är hur ljudnivån sköts för samtal/notifikationer och sånt. Med volymknapparna på kroppen så ändrar den enbart volymen på musik och det går inte att ändra. Det känns verkligen som ett dumt val men har väl att göra med deras historia kanske på något sätt. Men det är grymt störande att behöva dyka in i inställningar varje gång man ska justera de olika ljudnivåerna. Därför har jag istället placerat en widget på en hemskärm för att enkelt kontrollera alla de olika ljudnivåerna.

    I vanlig ordning för Kinamobiler så har den ett säkerhetscenter. Därför kan man ändra permissions och massa annat för appar fastän den ligger på Lolliopop. Det fungerar bra och gör så att man kan spara batteri. Det är viktigt att lägga till Spotify eller dylikt så att det får användas när skärmen är avständ annars så kommer musiken att sluta spela efter 3 minuter varje gång.

    [​IMG]

    Batteritid är det som brukar vara en av de viktigaste grejerna när man väljer en telefon. Det här är en telefon som har en väldigt bra batteritid med energisnåla komponenter. Även fast gränssnittet mestadels är väldigt ljust och telefonen har en Amoledskärm vilket kan vara en rätt dålig kombo, så är batteritiden alldeles utmärkt. Skärmtid på 5 timmar är inga problem över huvud taget. Det är snarare så att det är någon slags miniminivå för skärmtid för min användning. Det går att klämma ur den mycket mer än så beroende på användning. Gör man så att det mesta också får en svart bakgrund så kan man så klart öka batteritiden ytterligare en hel del. Batteritiden är ingenting att oroa sig för på den här telefonen då den ligger i samma klass som iPhone 6S Plus och min Lumia 1520.

    Skulle batteriet mot förmodan börja tryta och man snart måste iväg så är inte det någon anledning till panik. Telefonen har snabbladdning och laddar 65% på 30 minuter.

    Som ett exempel låg min telefon med 5% batteri en morgon när jag skulle till jobbet snart, tänkte ta en annan telefon först men ville ha med denna. Satte i den i laddaren och 10 minuter senare så låg batteriet på 25%. De 25% räckte hela min arbetsdag och telefonen dog när jag promenerade hem från jobbet. Grejen är den att det blev en av de mer intensiva dagarna för min telefon den dagen. Streamade Spotify (ej offline) de 30 minuter det tar att gå till jobbet. Tog många kort kanske 20 stycken cirka. Tog även 2 GIF-bilder med kameran vilket inkluderar att filma lite sen redigera och spara. Massvis med SMS/Messenger, lite Tapatalk etc. Allt detta tillsammans med en skärmtid på 1 timme och 15 minuter gjorde så att telefonen fick kämpa för att överleva tills jag kom hem till laddaren igen. Men det är ett imponerande resultat för mig. Inte många andra telefoner hade överlevt så pass länge med den användningen ända till 16:00 på eftermiddagen.

    Här kommer lite exempelbilder från kameran. Vid närmare tester så får väl kameran anses lite som denna telefons akilleshäl. Speciellt när det börjar bli lite mörkare miljöer. Färger och så blir generellt bra men bilderna tycks sakna detaljer. Varsågod att titta och bilda dig en egen uppfattning.

     
    Last edited: 21 feb 2016
    Gurex, pacmeyer, antonholmstedt och 20 andra gillar detta.
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    mycket intressant läsning, bra jobbat!
    Jag väntar på exempelbilderna nu :)
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Tack tack! Exempelbilder kommer vid lite senare tillfälle.
     
    sydeu gillar detta.
  4. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Hoppas att du inte misstycker, @dannejanne@dannejanne, men vi lade upp en liten puff från nyhetssidan till den här recensionen. Vi tror att många skulle uppskatta din recension, men långt ifrån alla Swedroids läsare besöker forumet regelbundet, så förhoppningsvis får recensionen lite mer uppmärksamhet nu.
     
    Oxygenic, Fraz, Honda och 4 andra gillar detta.
  5. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 253
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Trevlig recension :)
    Om du skulle välja mellan denna och iPhone 6S Plus som daily driver, vilken hade du valt?
    Hur ser det ut med 800/900 MHz bandet på 4G?
     
    TheBishop gillar detta.
  6. King Cobra

    King Cobra Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21 Ultra 256 Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21 Ultra 256 Gb
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy s10+ 128 Gb
    Var köper man den här? >Väldigt fin måste jag säga!
     
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Såna där frågor är ju elaka! Kan inte välja bara en telefon! :D

    Nej men seriöst, jag har inte riktigt haft den här tillräckligt länge för att jag skulle göra ett rättvist val mellan de två idag. Idag använder jag min Meizu som daily driver mer eller mindre men jag har några telefoner jag brukar växla emellan ibland beroende på humör. Men jag kan ju säga som så att när jag skaffade min iPhone så slog jag rekord i att använda en och samma telefon under en längre tid utan att känna ett sug på att skaffa något annat. 5 månader lyckades jag med det vilket är länge för min del.

    Men frågar du mig idag, vilket du gör. Så måste jag svara min Meizu. De är ju ändå relativt lika i både hård och mjukvara. I alla fall så pass nära man kan komma varandra med de olika systemen. Men en Android öppnar ju upp för lite mer möjligheter om så önskas. Just nu är det den jag kör med.

    Angående frekvenser den stödjer tyvärr inte 800/900. För mig gör det ingen personligen då jag alltid bara kör 3G på mina telefoner.

    Finns en sida där de listar officiella återförsäljare över hela världen:

    http://www.meizu.com/en/wheretobuy.html

    Sen finns det andra som också säljer den som på t.ex. aliexpress.com eller olika säljare på Ebay.
     
    Last edited: 14 feb 2016
    sydeu, bernard och TheBishop gillar detta.
  8. Fraz

    Fraz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2015
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    200
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Max 3
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 8,4"
    Vilken trevlig och välskriven recension, bravo!

    Köpte en MX4 med Ubuntu i somras och blev positivt överraskad över hur bra byggkvalitén kändes. Nu under vintern slängde jag in Flyme 5 betan några veckor och jag kan bara hålla med om SmartTouch, riktigt smidigt! Stod dock inte ut med deras hemskärm, men det löser man ju enkelt med Nova.
     
    dannejanne, bernard och indika gillar detta.
  9. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Grymt bra skrivet, sjukt snygg mobiltelefon, snyggaste jag har sett kanske. :D
     
  10. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Hur var Ubuntu tycker du? Var det något som gick och använda för dagligt bruk? När jag hade min MX4 så hade de inte fått ut Ubuntu till den än men det var på G då minns jag. Men ärligt talat så tilltalar Ubuntu mig inte som system.
    Tack! Både hårdvara och mjukvara är väldigt snygg. Flyme 5 är rätt polerat. 4.x var också trevligt men 5 är ett klart steg framåt.
     
  11. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Håller på att knäppa lite kort varje dag så det kommer komma upp lite exempelbilder vilken dag som helst nu.
     
    indika gillar detta.
  12. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    1 554
    Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Hej! Bra recension. Jag har med en Pro 5 och är supernöjd. Har tidigare ägt både s6 edge och note 5, och för att vara ärlig - den här mobilen klår dessa två i både design och batteri samt mjukvara. Inget lagg någonstans.

    Har inget att klaga på. Hade både en MX4 PRO ett tag samt en MX5. Dessa mobiler är inte i sig dåliga, men det är ju en helt annan klass på pro 5 :)

    En grej till. Vill man ha Root så finns detta under fingerprint & security I inställningarna. Själv har jag löst de där med volymfrågan som du sa via Xposed och flyme tools.

    S60215-215642.jpg
     
    Last edited: 15 feb 2016
    dannejanne gillar detta.
  13. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Rootat har jag gjort men jag har inte installerat Xposed denna gång. Jag gjorde det på min MX4 och Flyme Tools. Blir nog kanske att dra in det igen då för den där lösningen blir ju smidigare. Minns inte ifall det fanns något liknanden förr i den appen den kanske gjorde det. Tack!
     
  14. Fraz

    Fraz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2015
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    200
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Max 3
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 8,4"
    Det fungerade utmärkt som system och varje uppdatering gjorde det bara bättre och bättre ändå. Det enda jag saknade var som väntat ett större apputbud, även om jag inte direkt saknade något specifikt. Det bästa var gesterna i UIt, från början nyhetens behag men efterhand som man använde dem kändes de bara mer och mer genomtänkta. Om du har kvar din MX4 i byrålådan kan det vara värt att slänga in det, om än bara för att ta en titt :)
     
  15. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Grym recension, mycket trevlig läsning! Vart köpte du den? :)
     
    Last edited: 16 feb 2016
  16. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    1 554
    Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Djoa och sydeu gillar detta.
  17. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    På första sidan så svarade jag i ett annat inlägg med länk till sidor med officiella återförsäljare om man känner sig tryggare med det. Man ska även få garanti då. Det kanske blir lite dyrare dock.

    Jag köpte min från en privatperson i Tyskland genom Ebay.
     
  18. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    Mycket fin recension, blev intresserad nu, inte av telefonen utan mera flyme ;)
     
  19. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Imorgon så kommer jag lägga upp exempelfoton. Tänkte göra det ikväll men hinner nog inte för jag ska iväg på gubbskate ikväll.
     
    indika gillar detta.
  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Nu efter mycket om och men + lite strul med imgur så har jag lyckats att ladda upp en hög med bilder från kameran. Så varsågod att titta och se om den duger för dig. Generellt så duger den väl till Instagram/Facebook bilder etc men har man lite större krav än så så är nog inte denna kamera att föredra. Bilderna ligger längst ner i första posten.
     
    indika gillar detta.