Menyproblem med Denver 70232

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av erik84, 28 nov 2016.

Taggar:
  1. erik84

    erik84 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Har för första gången köpt en Android-enhet och har nu stött på problem. Ska ut och resa med ett litet barn och köpte därför billigaste surfplattan jag kunde hitta. Nu försöker jag ställa in den på barnläge och som fattar är det bästa då att skapa en egen användare, men i settings hittar jag inte alternativet "User".

    Jag kör OS 4.4.4. och som jag förstår borde det alternativet finnas under device i settings, men där är sista alternativet Apps. Sen kommer Personal.

    Tacksam för hjälp.

    Erik
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 758
    Mottagna gillanden:
    44 760
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Fleranvändarstödet kom väl först med Android 5.x / Lollipop? Tror inte du kan få till det på KitKat/4.4.

    Du kan däremot byta "launcher/hemskärm" för att få lite samma sak (begränsa vad som är åtkomligt i appväg). Tror det finns några barnvänliga "launchers" om du söker på exempelvis "kids launcher" i Google Play.

    Annars kan kanske någon som har koll på läget tipsa om en bra barnvänlig launcher?

    Edit: Den här verkar vara populär bland barnföräldrar: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.whisperarts.kidsshell
     
  3. erik84

    erik84 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Tack för snabbt svar! jag ska kolla på launchern.

    Men enligt denna sida (och tror jag läste samma sak nån annanstans också) kom flera användarkonton till 4,2 men enbart till tablets och inte lurar.