Mi Mix 2 vs Pixel XL 2 vs LG V30 vs Mate 10 Pro?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Roltan, 21 okt 2017.

  1. Roltan

    Roltan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Ska byta mobil nu till vintern och är lite lost i djungeln med alla dessa telefoner. Men jag har kommit fram till några stycken som jag verkligen har fastnat för, och de är de som är i titeln.
    Jag har varit inne lite speciellt på V30 då den har hörlursuttag och Quad DAC, då jag gillar att lyssna på musik. Men samtidigt hör jag ganska mycket negativt om LG. Den har även bara 4 gb ram, men det kanske inte är en jätteskillnad ifrån 6 gb? Dålig front facing camera. Den kommer ju även inte i 8.0 Oreo, hur snabbt tror ni sånt kommer ut?

    Det jag gillar främst med alla dessa är hur de ser ut. Jag har aldrig haft en high-end mobil tidigare, så grym hårdvara och mjukvara är något jag också är ute efter nu.
    Samsung har jag nog sorterat bort, då jag inte är ett fan av edge. Annars hade jag nog köpt en Note 8, om den var lite billigare också kanske.

    Vet inte riktigt vart jag är påväg med detta inlägg. Men jag vill gärna ha lite idéer, tips och information från andra som kanske vet bättre än mig och har erfarenhet ifrån dessa märken. :)
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    4GB vs 6GB ram kommer du inte märka någon skillnad melllan. Av de fyra alternativen är ju Mi Mix 2 rejält mycket billigare än övriga så den vinner på prisvärde tycker jag. Dock är kameran ett snäpp sämre på den än de övriga tre så om behöver en riktigt bra bakre kamera bör du nog inte köpa den.