Mikrofonen är sönder?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Ramfat, 27 aug 2010.

  1. Ramfat

    Ramfat Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Har länge kollat runt här på swedroid (mer än ett år faktiskt) men har inte reggat mig först nu.
    För ungefär en månad sen köpte jag en Galaxy S (bästa telefonköpet nånsin btw) och den har funkat ypperligt fram tills nu.

    När jag skulle ringa ett samtal så visade det sig att min mikrofon (den som sitter på nedre delen av själva telefonen) inte funkar längre, den andra parten i samtalet hör endast brus men jag kan höra de klart och tydligt.

    Ljudet blir bara brus även när man spelar in video. Tyckte att det var väldigt märkligt då jag bara någon timme innan detta hände kunde filma en video med bra ljud precis som vanligt.. Provade koppla in det medföljande headsetet och då funkar allt som det ska.

    Det blir säkert att man lämnar in den om inte någon har en lösning på detta. Ska man vända sig till Samsung eller där man köpte den (katshing) för en sån här sak?

    Sen har jag även en annan fråga...
    Jag har följt mickekos guide om hur man "smyguppdaterar sin telefon genom kies" då jag inte kunde uppdatera annars. Ska man göra något åt det innan man lämnar in telefonen? Eller kommer Samsung inte att bry sig?

    Har för övrigt:
    PDA: I9000XWJM2
    Phone: I9000XXJM1
    CSC: I9000XEEJM1
     
  2. Ramfat

    Ramfat Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det ingen vänligt sinnad person som kan hjälpa en noob som mig?
     
  3. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kontakta katshing för instruktioner om hur du ska skicka in telefonen på garantin.
     
  4. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ramfat, fick just höra även jag när jag pratade i mobilen nyss att de hör ett brusande ljud från mig. Man tycker att en mobil i denna prisklass ska fungera att - ringa på ....
     
  5. Ramfat

    Ramfat Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller verkligen med om att en telefon ska man kunna ringa med (oavsett prisklass).
    Har tänkt ringa samsung denna vecka när jag får tid och skicka in den för service.
    Detta är det första riktigt allvarliga problemet med denna telefon bortsett från mjukvarubuggarna. Trodde först jag fått ett måndagsexemplar men det är oroande att fler börjar få samma fel...
     
  6. Fakka-ur

    Fakka-ur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tror inte det är micken som e trasig, för alla mina vänner och min tant påpekar att jag hörs dåligt, brus mm. allt sedan övergången från Iphone till SGS, jag skulle tippa på mjukvara. eller en hel batch med fukkade mickar isåf då vi uppenbarligen är fler med snarlika problem.
     
  7. Ramfat

    Ramfat Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min mick är definitivt trasig. Kunde spela in video med perfekt kvalitet innan, men nu är allt man hör ett enda stort brus.
     
  8. Fakka-ur

    Fakka-ur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Lämnar du in eller byter du sj ?

    Skriv gärna vad du får för prisidè alt. om det går på garanti.
     
  9. YellowZombie

    YellowZombie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Mitt tips är fabrikåterställning(mjukvarufel, låter inte som det). Och om inte det funkar, prova att ringa till olika vänner med olika telelevrantörer(kanske är problem med sändning och mottagning). Om inte, Bara att skicka tillbaka till Katshing så får de skicka den på service. En nya telefon ska inte krångla, den ska gå och gå och gå....
     
  10. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Skit i Katch..Katcshsa..AKschh...Whatever... Vänd dig till närmaste Samsung service center direkt (om det inte är ett DOA-problem).
     
  11. IntenZe

    IntenZe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När jag sitter i bilen så klagar folk alltid på att det brusar när jqg talar.
     
  12. Ramfat

    Ramfat Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet att det har gått ett tag nu (har varit väldigt upptagen) men tänkte ge en uppdatering.. Hade provat fabriksåterställning och det funkade inte så jag ringde till Samsung och sa att det var fel på micen och de sa att jag skulle skicka in den.
    Sagt och gjort, min telefon är nu påväg till Samsung och jag återkommer när jag väl får tillbaka den.

    Ps.
    Sitter nu med min gamla HTC P3600 och skillnaden är verkligen enorm! Kan inte fatta hur mobiltelefoner har utvecklats med tiden.
     
  13. hankzetank

    hankzetank Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också problem med att folk tycker de är brusigt och svårt att höra när jag pratar, så jag köpte en blåtands headset idag å de blev inge bättre.
    Finns de något sätt att sänka/höja/ändra mickens uförande?
     
  14. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Mitt headsetjack var sönder redan samma dag som jag fick telefonen :( väldig besvikelse må jag säga då jag bara fick ha telefonen i 1 dag (hade väntat på den i 2 månader pga slut i lager hos samsung). Så nu skulle operatören skicka ut en ny SGS till mig men blir utan telefon nu i 2 veckor . Någon annan som har varit med om att headsetjacket varit varit kaputt?
     
    Last edited: 30 okt 2010
  15. Raveneye

    Raveneye Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min SGS är inne för tillfället på service för mikrofonen. I mitt fall så är det ganska slumpmässigt vem som hör mig och vem som hör brus. Låter som lös mikrofon.

    Varit en vecka på service nu. Hoppas jag får den snart tillbaka innan jag går berserker gång på min gammla nokia e66!