Övrigt: Min Alpha

Diskussion i 'Galaxy Alpha - Allmänt' startad av ky3mikael, 9 maj 2015.

  1. ky3mikael

    ky3mikael Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2013
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Alpha

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Alpha
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Telefon 3:
    Lumia 1020
    Hej nu har jag haft min Alpha I ca 4 veckor och jag måste säga att jag är riktigt imponerad.
    Min förra telefon var en LG G3 och även om den har bättre specifikationer så tycker jag ändå att Alphan är en trevligare telefon.
    Jag kör Z launcher och storleken på telefonen och hur launchern är utformad gör att man kan använda telefonen lekande lätt med en hand. Skönt när man kommer från G3, Z Ultra, Lumia 1520 mm mm.

    Jag har bara haft en samsung innan och det var en s2'a. En grymt bra telefon för sin tid. Jag använder den fortfarande som arbetstelefon. Hoppas Alphan överlever lika länge.

    Om det skulle vara något som jag skulle vilja ändra på i Alphan så är det tillgången på ram. 3 gb ram skulle vara välbehövligt. Kanske bara en känsla men jag gillar inte när telefonen är uppe och nosar runt 80 procent.
    Men vad vet jag, jag är ju bara en "användare" ;)

    Om man får önska så vill jag att Samsung skakar fram en ny Alpha med S6 kvalitet på skärmen 4 gb ram och samma härliga känsla i handen som nuvarande Alpha. :)
     
    Last edited: 9 maj 2015
    Finskpinne gillar detta.
  2. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Är tillbaka till Alpha igen efter jag haft S6 Edge och lite andra lurar. Är nog den bästa luren jag haft. Om jag fick drömma skulle jag dunka in en 4.8 1080p skärm i samma ram och kameran och lite funktioner från S6.
     
  3. Khayman

    Khayman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag har använt OnePlus 2 i två månader som har 4gig ram så det önskar jag att denna hade! Jäklar vad det var skönt.