Min bytta digitizer funkar ej

Diskussion i 'Wildfire' startad av jocke888, 9 aug 2012.

  1. jocke888

    jocke888 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    Hej,
    Jag har bytt digitizer på min wildfire, men skärmen svarar inte. Jag har trippelkollat att sladden är korrekt inkopplad. Dessutom vet jag att det är rätt modell på digitizer jag köpt.
    Jag har tittat runt på forumen ett par dagar nu och det enda tips som jag inte testat är att kalibrera om skärmen via xta clip eller gold card.
    Problemet är att jag har inget xta clip och jag kan inte skapa något gold card heller då jag inte kan stänga av skärmlåset så jag kan kryssa i USB-lagring / debugging.

    Någon som har något tips?
    Kan jag skapa gold card trots att jag inte kommer in i telefonen, eller finns det andra sätt?
     
  2. Molleresa

    Molleresa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    869
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Du kan göra ditt SDkort till ett goldcard? Fråga mig inte hur, men jag har gjort det.
     
  3. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Har haft samma problem, HTC Wildfire har 2 olika Digitizer, den ena har IC chip och den andra har EJ IC chip, tor till 99% att din gammla hade IC chip och att du köpt en Digitizer utan chip, kolla din gammla Digitizer ifall den har ett chip.

    Här är 2 olika länkar med Digitizer, en med chip och en utan:

    http://www.ebay.com/itm/New-Touch-S...090?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f1a8ac6aa

    http://www.ebay.com/itm/TOUCH-SCREE...373348?pt=PDA_Accessories&hash=item2571d1ee24
     
    jocke888 gillar detta.