Problem: Min Gear 2 bara dog

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av kroffe, 8 jul 2016.

  1. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    I morse efter att klockan stått på laddning under natten, så var den bara helt död! I går kväll stod den på 28% batteritid kvar, så det var dags för laddning. Först trodde jag att laddaren inte pajat, men den gav ut lite drygt 5 Volt på pin 1 och 4 om jag räknar ettan som närmast USB kontakten. Alla pinnar var hela och kunde fjädra neråt som de skall. Kontakterna i klockan såg hela och rena ut. Men klockan har bara helt stannat. Den är två år gammal så garantin har väl gått ut. Någon som kan tipsa vad man kan göra?
     
  2. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    En reset? Håll in bägge knapparna 8-10 sekunder så startar den om. Det har hänt mig två gånger att min klocka hängt sig också.
     
    bernard och kroffe gillar detta.
  3. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har bara en knapp, men jag höll den ganska länge. Längre än vad jag tyckte är normalt mot tidigare gånger. Men den startade i alla fall. Visade på 1% - mot 28% igår kväll och med laddaren i.

    Kanske har jag inte fått laddkontakten riktigt på plats? Men ändå lite lurigt att batteriet skulle tömmas så mycket under natten! Nu är den på laddning och jag ser att %talet stiger hela tiden.

    I vilket fall är det säkert inte helt fel att boota om någon gång då och då. Tack för tipset, jag var rädd att den hade dött helt.
     
    bernard gillar detta.
  4. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Aha, jag ser nu att du skriver om en Gear 2. Jag har en Gear S2 och missade att det kan vara skillnad. :D Tur att det funkade för dig i alla fall.
     
    bernard gillar detta.