Min Neo V börjar få slut på internt minne..vad göra!!??

Diskussion i 'Xperia neo' startad av Silverandroid, 11 nov 2012.

  1. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Du behöver inte låsa upp bootloader, räcker att skaffa root för den romen :-)

    Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
     
  2. RU4REAL

    RU4REAL Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Wafflez vad menar du med "räcker att skaffa root för den romen"?

    Läser jag i formuntråden för Xperia Ultimate HD så måste jag innan jag sätter in minneskortet med XUHD-filen i telefonen. Måste jag roota telefonen med DoomLord och för att de skall funka måste jag ha android versionen som slutar på .562 i telefonen. Men jag får inte detta moment att funka i min. När jag kör Doomlord. Så säger den Out of date bara när den kör sitt race. Skall forsätta å testa. Men så länge kör jag på .587
     
  3. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Denna följde jag :

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1973017
    Har du .587 börja på steg 2

    Och jag menar har du kört den så kan du följa detta behövs ingen unlocked bootloader:
    lägg rom på sd-kort
    gör backup på data som du vill spara
    boota till cwm och följ det som iccold skrivit

    Så fick jag det att fungera utan att ens tesat något liknande innan ( som du ser tack vara Icecoldman)

    Så med andra ord så måst du ha .587 med root accses för att det ska gå vägen
     
    Last edited: 11 feb 2013
  4. RU4REAL

    RU4REAL Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick äntligen Rootning att funka med Doomlord. Drog ner lite nya filer från denna guide. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=24883071#post24883071

    Nu skall jag bara få in Xperia Ultiamate HD. Men jag fattar inte så mycket av instruktionerna. Lite trögfattad.
    •Place ROM on SD-Card (Ok)
    •Back up user apps and data. (Various apps available, search Google Play. This is a popular one) (Behövs ej som telefonen är tom)
    •Power off phone. (Ok)
    •Boot to CWM (Keep pressing the Volume Down key after the Sony logo appears)
    Vad menas här skall jag starta upp telefonen med att hålla in Volym ner knappen- telefonen startas upp i Säkert Läge. Skall jag sedan starta Appen: X-Parts. Vilken flik & knapp skall jag välja för att BOOT to CWM?)
    •Wipe Data/Factory Reset (Vad gör man detta någon stans?)
    •Mounts and Storage --> Format /System (Vad gör man detta någon stans?)
    •Advanced > Wipe Battery Stats (Vad gör man detta någon stans?)
    •Install zip from SD card > Choose Xperia Ultimate HD (Vilket program/App behöver man för att köra för att installera från ZIP?)
    •Follow on screen instructions on AROMA.
    •After Complete Installation untick "reboot" and select reboot in CWM
    •Give the phone a good full charge, and enjoy your brand new phone!

    IceColdDmans 4. steg är ju samma men hur och vad man hittar dessa saker finns ej med.
    Hoppas att någon har tid att svara på dessa frågor?
     
  5. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Ta boot to Cwm från xparts eller så trycker du ner volym ner 3-4 ggr när telefonen startar.
    Jag hade problem att komma in i cwm mode med xparts versionen från google play
    Fastnar du där laddar ner Xpart version 5 här :http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1437840

    Allt det andra ser du sen när du startat CWM, dvs Wipe Data/Factory Reset osv finns allt i CWM .
    Så med andra ord i CWM kan du gör alla steg i som du frågade om :)
     
    Last edited: 11 feb 2013
    RU4REAL gillar detta.
  6. RU4REAL

    RU4REAL Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Yepp funkar fin fint, Laddade ner X-Part V.5 kör install ta sedan Reboot in recovery tryck inte in några knappar så startas CWM upp (Hemlig skärmsida). Tackar för all hjälp Wafflez. Nu blir det att köra Xperia Ultimate HD.
     
  7. snike

    snike Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Provat Xperia Ultiamate HD några dagar nu och är väl rätt nöjd än så länge, har en fråga angående cpu control programmet som följer med finns det någon möjlighet att uppgradera den till senare version eller ska man bara installera det på nytt från google play?
     
  8. IceColdDman

    IceColdDman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kul att ni löste allt, har inte haft tid nu på ett tag så har inte varit inne här.
    Kul att du använde mina instruktioner också och tack Wafflez för att du reposta mina instruktioner :)