min platta hittar ej barncle

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av agneos, 8 nov 2012.

  1. agneos

    agneos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    min platta hittar inte barncle på min x10 mini jag har en rootat x10mini. jag kan få igång den men plattan hittar ej.
     
  2. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Ledsen att behöva tala om detta för dig men Barnacle funkar inte med andra Android -enheter. Funkar dock utmärkt med t.ex. Windows. Kommer inte ihåg detaljerna men det har att göra med att det nätverk som sätts upp av Barnacle är av något slag (P2P kanske?) som inte stöds av Android.

    Däremot funkar det utmärkt om du rootar och lägger in en ROM baserad på Android >2.2, då wifi hotspot finns i Android från och med 2.3.
     
  3. Empean

    Empean Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det som botzebotze; säger är delvis sant. Dock så funkar Barnacle mellan Android enheter. Det som orsakar inkompabilitet mellan android enheter är att Barnacle använder sig om en anslutningsteknik som heter ad-hoc (vilket skapar ett virtuellt nätverk) som många android enheter inte stödjer, oftast surfplattor vilket då är fallet i den här tråden. Om du skulle kunna skriva vad det är för platta du har och vilket rom/kernel den kör.

    I vissa fall så finns de ad-hoc moduler som i standard ROM/kernel saknas att hämta på nätet. Google efter ad-hoc moduler till din platta.

    Kort sagt så är det inte "fel" med telefonen utan det saknas anslutningsmoduler på din platta. Detta kan i vissa fall läggas in av användaren vid senare tillfälle (kräver garanterat root-åtkomst).

    Det finns andra tredjepartsmetoder för WiFi-tethering som inte använder ad-hoc. En av dessa metoder är FoxFi (https://play.google.com/store/apps/...d_apps#?t=W251bGwsMSwxLDEwOSwiY29tLmZveGZpIl0.) som använder bluetooth istället.