Köpa ersättningsmobil p.g.a ett
mjukvarufel på en ny enhet? Ja, det är ju lite som att köpa ny bil för att cigarettändaren krånglar.
Vad jag tycker är lite intressant är att det startades en tråd i OP3T-forumet där det förklarades hur underlägsen den enheten är p.g.a att den saknar den och den certifieringen, att operatörerna måste "certifiera och kvalitetsgranska", att service och support är dåliga etc - samtidigt lovprisades "märkesenheter" som varande väldigt "överlägsna".
Bl.a. Samsung sades ju ha överlägsen service/support, certifieringar etc än OP3T. Men så kom den här tråden till och här sitter man nu och undrar hur det står till i paradiset. Operatörerna som är så bra med sina certifieringar och godkännanden, garantierna och servicen som är så överlägsen o.s.v och så kom den här tråden till. En tråd där det t.o.m diskuteras inköp av en ersättningsenhet p.g.a att en... Samsung fått ett.... mjukvaruproblem.
Förlåt att jag reflekterar lite kring detta men har man läst tråden i OP3T-delen blir man lite fundersam.
Lösningen på problemet med denna S 7 Edge är att flasha om stock ROMen med Odin. Det behövs inga nya enheter, inga garantireparationer, ingenting egentligen mer än att flasha med Odin.
Hade det varit hårdvarufel hade enheten inte snällt startat upp i Download Mode.
Följ instruktionerna som givits avseende Odin-flashning och få ordning på Edgen.
Förlåt att jag kanske låter lite sur men jag kan inte låta bli att länka in OP3T-sågningen (det är den tråden som puttrar lite i bakgrunden):
https://swedroid.se/forum/threads/skillnad-mellan-maerkestelefoner-och-oneplus.141379/Click to expand...