Övrigt: Min U

Diskussion i 'Xperia U' startad av Loefet, 21 jul 2012.

  1. Loefet

    Loefet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Så till slut efter att ha letat en ersättare till min X10 mini pro så blev det en Xperia U. Är ett stort fan av designspråket som Sony introducerade med NXT serien men är väldigt anti mot stora onödigt tunna telefoner så som S och liknande.

    Mina krav på telefonen var att den skulle vara rätt liten, inte för tunn, samt bättre i alla aspekter än min gamla telefon, en komplett uppgradering alltså. Helst så ville jag ha haft ett fysiskt tangentbord då jag fullkomligen älskar det på min gamla telefon.
    Alla de andra nya små Sony telefonerna som nyligen har lanserats uppfyllde inte mina krav tillräckligt mycket. Både Miro och Tipo känns som rebrandade versioner av förra generationens Mini, samt att GO tillsammans med dessa har en, i mina ögon, rätt klen upplösning jämfört med U.
    Tittade mycket på SOLA och kom slutligen fram till att NFC är inte moget nog för att kräva det ännu samt att tillgängligt minne som U har är tillräckligt med tanke på att jag bara hade använt ett par hundra MB på min gamla telefons minneskort. Så det smidigare formatet samt att Cyberphoto hade ett bra pris i förra helgen gjorde så att det blev en U tillslut.

    Som sagt, nu när jag har telefonen i handen så känns allt riktigt bra. Fungerar ypperligt med att bara använda en hand att navigera runt i telefonen, skärmen är riktigt grym samt att kvaleliten känns grymt mycket bättre än min förra telefon (inga knakande plastbitar här inte).
    De kapacitiva knapparna på fronten registrerar alla tryckningar och hela mjukvaran känns väldigt färdig, inga buggar eller segheter vad jag kan upptäcka.

    Hoppas att ICS kommer snart och att Illumination bar notifier programmet kommer med fler inställningar så att man kan dra full nytta av RGB dioderna man har på U jämfört med S och P.

    Kan bara rekommendera denna telefon för alla som inte vill ha en rakbladstunn massiv sak i fickan, men ändå ha bra kvalitet samt prestanda.