Mini Pro 4.0 utan Å Ä Ö

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av Henrik Jansson, 16 jun 2013.

  1. Henrik Jansson

    Henrik Jansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har en Xperia mini pro (med utdragbart tangentbord) med android 4.0.
    Den köptes med android 2.3 men enligt kartongen gick det att uppgradera till 4.0.
    Efter uppgradering fungerade inte Å Ä Ö på det utdragbara tangentbordet trots att svenska var valt. Tangentbordet betedde sig som ett engelskt tangentbord.
    Dock fungarade vissa andra språk som har andra tecken som arbaiska, grekiska och ryska.

    Jag kontakte sonyericssons support som sa åt mig att skicka in telefonen på lagning, eftersom jag har garanti kvar på den.
    Nu har jag fått tillbaka den, och de skriver att de har nedgraderat den till 2.3 (och nu funferar ÅÄÖ) och att jag inte ska uppgradera till 4.0 igen för då kommer det att sluta fungera. (?)
    Alla Xperia mini pro ska väl fungera med 4.0 ???
    Det är väl ett fel nånstans i telefonen som ska rättas till?

    Jag läste här på forumet om någon som hade haft samma problem och löste det genom att ändra i en systemfil.
    Hur kommer man åt dessa filer? Gör jag det i telefonen eller med dator och USB-kabel?
    Hur får man root access?

    Just nu har jag alltså 2.3 och om jag uppgraderar igen riskerar jag alltså att förlora ÅÄÖ igen.
    Hur gör jag för att själv neddgradera den igen om det skulle behövas?
     
    Last edited: 16 jun 2013
  2. Droid119

    Droid119 Guest

    Det är isf ett mjukvarufel inte något med hårdvaran ring Sony imorgon och be dem ta detta vidare till utvecklarna

    Skickat från min ST15i via Tapatalk 2
     
  3. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Låter inte klokt att Sony rekommenderar att inte uppdatera till senaste tillgängliga version.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk HD