ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

  1. Mumrik3n

    Mumrik3n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Fint! Då blir det lite uppdatering idag :)
     
  2. guvvan

    guvvan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kan man dona in denna när man sitter på CM9 på något enkelt sätt? Har inte tillgång till någon dator nu. Men går kanske att trolla in genom CWM fast man inte har gingerbread?
     
  3. fekke

    fekke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    426
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Måste bara säga att den senaste stable är underbar. Dock använder jag inte eran kernel, utan glitch.
    Och har nu haft en batteri tid på lite mer än 2 dagar och har 40% kvar. Dock har jag inte använt telefonen så mycket.

    Testade att köra in med standard kernel... men skärmen blir grymt blå!
     
    Last edited: 6 feb 2012
  4. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ladda ner stable eller weekly från din tel. gör backup om du önskar spara appar. Gå till CWM och gör full wipe och flasha vald release.
     
  5. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Kör samma setup på min lur, som sagt underbar batteritid och inget överhuvudtaget som strulat ännu. :)
     
  6. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Kul att ni är nöjda ;) Vi hade denna som beta för våra groupie medlemmar innan den släpptes för allmänheten och många beskrev just denna stable som den bästa release hittills.
    Även vi i teamet ser denna release som riktigt lyckad men vi strävar ändå mot ännu mer förbättringsmöjligheter där prestanda möter stabilitet..
     
  7. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Känns som att det bara är jag som stött på lite jobbiga problem då :S

    • Det tar 5-10sekunder efter det att telefonen börjat ringa som jag kan svara (slide down to answer).
    • Får FC om jag från Dial pad - telefonboken försöker se detail info om personer
    • Har ungefär 25% sämre batteri än weekly

    Ska testa göra en ny FC och flasha in Glitch för att undersöka om det hjälper.
    Det kan inte bero på antalet appar jag har.. Har 40st kanske. Vågar inte ha fler, då laggar det oftast.
     
  8. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag är nybörjare på det här. Jag har en rootad 2.3.3 (CF-: NEE, JVH, 3.2). Jag har laddat ner RC4.1 av ICS. Och jag försöker hitta bra instruktioner. Dels har jag hittat:

    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=19563068&postcount=1839

    och dels:

    http://code.google.com/p/ice-cream-sandwich-sgs/wiki/FlashingFromOther

    [Edit, nu verkar länken ovan vara död och troligen ersatt med:( http://code.google.com/p/ice-cream-sandwich-sgs/wiki/FlashingICSSGS


    Den förstnämnda känns oändlig, och den andra är kort, men i huvudsak ska de ju göra samma sak, vad jag förstår. Finns det ytterligare beskrivningar som är lite mer ett mellanting?

    I den förstnämnda beskrivningen ska man inte bara ladda ner ROM:en utan också en kernel, en SuperUser fix och en 3G-fix. Är dessa nödvändiga? Och i så fall, är länkarna uppdaterade så jag verkligen kan använda mig av alla utom av ROM:en (som ju är gammal)?

    Den förstnämnda länken säger också att jag ska vara på en JVT-ROM, medan jag är på en JVH-ROM, spelar det verkligen roll?

    Men min viktigaste fråga är nog om jag måste flasha in en ny kernel, och i så fall om jag verkligen kan ta den i länken rakt av (den bär ett gammalt datum i filen)...
     
    Last edited: 15 feb 2012
  9. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Flashade denna igår men jag störde mig på att det stog "SWEDEN" uppe i vänstra hörnet.

    Har haft miui innan och använde då extended controls (?) för att få bort det.

    Dum som jag är tänkte jag miui som miui och letade upp extended controls som jag flashade via CWM.

    Nu får jag dock FC på statusbaren när jag startar telefonen.
    Är det bara att flasha om på nytt eller kan man rätta till det på något sätt?
    Måste jag flasha GB innan jag flashar om eller kan jag gå in i recovery och flasha denna romen därigenom direkt?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  10. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Fel tråd att posta i. Detta är MIUI.. Men för att vara snäll och svara på din fråga så är det den andra länken som gäller men med några undantag..

    Spara ev appar du vill ha med titanium backup (för att sen kunna återställa dom när du är på Onecosmics ICS Rom)

    Lägg filen på ditt interna sd kort..


    Boot into Clockwork Mod Recovery Mode using volume buttons.
    (optional) Backup your current ROM
    "wipe data/factory reset"
    Select "install zip from sdcard"
    Select "choose zip from sdcard"
    Select the .zip that you downloaded and confirm it.
    Wait for phone to boot (this may take up to ten minutes)

    Har den inte bootat efter 5-10min så gå till CWM igen och gör wipe data/factory reset åter igen och flasha zip filen , boota
     
    Last edited: 7 feb 2012
    cmlewan gillar detta.
  11. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Den du flasha via CWM har säkerligen inget stöd för senaste releaserna utan du får använda dig av APK filen som jag skicka till dig via PM.

    Avinstallera den nuvarande MOD du har installerat via Menu / settings / Programs / Manage applications. Leta upp MOD:en och välj uninstall.

    Installera sen APK som jag skicka , Öppna och välj statusbar options, carrier options och välj OFF på show carrier..
     
  12. guvvan

    guvvan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tackar! Nu har jag slängt in det. Fungerar skit bra. Saknar dock vanligt svenskt tangentbord. Går det att få tag i?
     
  13. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Kan inte annat än rekommendera SwiftKey. Det är väldigt få ord som blir fel med det tangentbordet då du kan ställa in en hel del och är väldigt intelligent med vad du kan tänkas vilja skriva.
    Det kostar en liten slant, men jag har lagt ut pengar på nästan alla tangentbord utom SlideIt, som jag förvisso provat men inte köpt hela versionen av. Det är SwiftKey jag alltid går tillbaka till.
    (Det går att ställa om det medföljande tangentbordet till svenska i inställningar, men det innehar inga/väldigt få ord.)



    På tal om något annat och mer riktat till conny85;
    Jag skulle vilja framföra önskemål att utvecklarna lade ner mer tid på kalendern som följer med. Att det finns mer valmöjligheter (tänker bland annat på att man ska kunna sätta vilken dag som ska vara första dagen i veckan, upplägget över lag, tex månadsvy + agenda (likt SGS2-kalendern) osv.) En riktigt grym medföljande kalender där widgeten är användbar hade varit superb!

    Jag vet att det inte är något ni vanligtvis lägger ner tid på, men det känns som en möjlighet att om inte utveckla en egen då iaf ändra vilken som följer med.
    Jag har nämligen hittat en kalender som är perfekt, men det är just den som inte funkar till MIUI :S Det är SGS2-kalendern med "Månad" som widget.

    Detta är alltså bara ett förslag som jag vet kommer bli lågprioriterat, men jag hoppas att ni ser positivt på alla förslag som kommer in. :)


    ::EDIT::
    Vill även lägga till att efter att jag la in Glitch V13.1 äts mitt batteri upp.. Har iofs inte laddat mobilen i flertalet cykler. Men nu har batteriet gått från 77% till 55% på 3timmar typ. Ska ladda telefonen några cykler och hoppas på att det löser sig.
     
    Last edited: 7 feb 2012
  14. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Absolut , klart man ska göra sin röst hörd och många förslag tas på allvar.. Denna fråga har tagits upp tidigare och kalendern i gMIUI kommer direkt från kinesiska miui romen.

    Att veckodagen är fel för oss beror i vissa fall på språkinställningarna.. I USA (vissa delstater) börjar ny dag på veckan en Söndag och inte Måndag. Tidigare fanns UK som språkalternativ och då ändrades veckodagen från Söndag till Måndag men eftersom vi bara har US som inställningsspråk så blir kalendern fel för oss (dok är senaste stable 2.2.1:s kalendern Mån till Fre, helgdag Lör-Sön).

    Skulle man tänkas använda SGS II TW kalendern så behövs APK:n portas och ändras en hel del och det är som sagt inte något galnet skulle lägga större vikt på just nu. Men jag kommer framföra ditt önskemål :)
     
    Last edited: 8 feb 2012
  15. Mobled

    Mobled Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Flyter på otroligt fint med ICS stable 2.2.1, glitch kernel v13.1 :)

    bra med batteritid, mer än vad jag hade på Weekly innan denna som kom nu.

    mvh
     
  16. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det var länge sedan en weekly rom släpptes och vi kan bara be om ursäkt för detta, men nu är allt tillbaka på rätt spår igen och 2.2.10 är nu klar för nedladdning (första post)
     
  17. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Snabb fråga; hur får man bort att det står "Sweden 3G" i vänstra hörnet? Om det ens går att få bort?!

    Och, går det att göra något åt nedladdningstiden på teman och olika saker. Så mördande långsamt.

    Kan tillägga att jag sitter på ICS Stable.
     
    Last edited: 15 feb 2012
  18. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ladda ner extended MOD http://android.gcfam.net/devs/andy/Extended_settings/2.2.10/

    Installera, öppna och välj statusbar options, carrier options och välj OFF på show carrier eller välj Custom carrier name..

    Får du det inte att funka efter installerat APK från sd kort så måste du lägga in apk manuellt i /system/app därefter installera den på nytt därifrån.

    Gällande nedladdningstiden så beror det på servern theman ligger på (kinesiskt antar jag) som är riktigt trög och seg. Inget du kan påverka via din tel för att "snabba" upp det. Finns massa andra thema på miuiandroid.com där du laddar ner mtz via datorn och för över till tel och installerar den vägen.
     
    Last edited: 15 feb 2012
  19. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Okej, tack för bra svar! Är det "MIUI Settings" som jag ska ladda ner?

    Drar en till fråga när vi ändå är igång. Mobilen upptäckte en ny version av MIUI och laddade ned den. Sen stod det (Developer version). Den ska inte installeras eller har den fler features? Lite oklart där.
     
  20. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3

    precis. MIUI settings tankar du.

    Det är weekly från miuiandroid (stock) så jag vågar inte svara på varför det står så, men det är garanterat inget du behöver oroa dig för.. (gMIUI) kan du tanka inom kort från våran OTA app. så länge kan du använda dig av länk i första post. Den innehåller även en del andra tweaks mot stock miui weekly.
     
    Last edited: 15 feb 2012