ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

  1. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Tackar! Ska lägga in den ikväll då :) då kör jag först cleaningscriptet från ditt första inlägg antar jag? Kommer från CM nu. Hur funkar det med Gapps? Samma som för CM?
     
  2. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Du behöver inte köra cleaningscriptet innan, men givetvis kan du göra det om du vill.

    market och email finns inlagt i system som installeras vid flash men maps och dylikt laddas via market.
     
  3. Paser

    Paser Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Flasha rakt över resulterade i ännu mer FC.
    Har kört en clean install nu och väntar på att restoren ska bli klar, peppar peppar, men det verkar har löst problemen iaf.
     
  4. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    ok, ja det är alltid värt ett försök innan men då har du iallfall testat, nu när du gjort full wipe ska det inte vara några problem. Om det nu skulle uppstå så skulle jag nästan be dig gå igenom dina appar och se om det är någon av dom som orsakar detta problem. Men vi får hålla tummarna att du slipper mer random FC nu.
     
  5. Paser

    Paser Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu verkar allt lira som det ska igen!
    Tack för hjälpen!
     
  6. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ingen orsak :)
     
  7. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har fått in romen nu och det verkar funka. Kort fråga dock:
    När jag hade CM hade jag tre startskärmar. En där det stod Galaxy S GT-I9000 osv, en där det stod Galaxy S och Cyanogenmod under och sedan den tredje med en skatande android och en blå snurrande pil med texten Cyanogenmod.

    Nu med MIUI har jag de två första, dvs jag har fortfarande en skärm där det står Cyanogenmod. Ska det verkligen vara så?

    Edit: nu är jag på mitt dryga hypokondrikerhumör och ställer en massa frågor :) Reboot till bootloader bootar bara upp telefonen som vanligt. Ok? :o
     
    Last edited: 5 mar 2012
  8. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ja det ska vara så , miui bygger på samma filsystem som cm därav ser du bla cm logo vid start.

    att reboota till download mode via snabb valet (4 way reboot) från power knappen funkar inte så du behöver inte jaga upp dig över det. Du når download mode via kombon om du skulle behöva ha användning av den. De resterande valen fungerar som vanligt.
     
  9. EUR1LEC

    EUR1LEC Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Enda problemet jag ser med senaste stable är att den kräven wifi vid nerladdning av apps från market. Till och med en app som tog 192kb.
     
  10. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det är en valmöjlighet man har.. Den behövs inte användas som nedladdningskälla utan du kan stänga av det via appen "downloads" deaktivera "Download using WiFi". Ibland kan den även varna vid nedladdningar att wifi är att föredra men det är inget krav.
     
    EUR1LEC gillar detta.
  11. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag skulle göra en Nandroid och fick felet "Error while generating md5 sum". Googlade lite grann och hittade att det berodde på en fil som fattades i recovery. Jag hittade också ett inlägg här på forumet där du hade laddat upp en fix, Conny. Dock verkar den inte finnas kvar. Skulle du vilja ladda upp den igen? :) Och den filen måste jag bara flasha vid en backup, inte vid en restore?
     
  12. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    lassekongo gillar detta.
  13. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
  14. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Tel behöver inte bli ostabil bara för att du oc uv kan också bli tvärtom. Det gäller bara att hitta en oc uv som passar för just din tel, lyckas man med det blir det till det bättre och en viss förbättring på en del punkter.

    vet du inget om oc uv så ska du inte gå in på det just nu utan råder dig att läsa till dig information om vad som gäller. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1036020
     
  15. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Nu är hemsidan/forum åter uppe. Det visa sig att en av servarna hade gått upp i rök så det har varit ett par jobbiga dagar för galnet att försöka få ordning på allt igen.

    Citerar : "Welcome Back

    Galnet MIUI Scotland has been offline whilst we have been working to restore everything back to normal.

    However, we are sorry to say that all our forum posts have been unsuccessfully imported, and as such all the forums have been reset.

    We are sure that over the next coming weeks our fans and users will soon update and repost anything they think is important.

    The upside to this is the forums are no longer cluttered with useless information and updated install methods. It also means we can now arrange the forums into a more manageable order to thus provide you with information quicker.

    We are sorry for the downtime, and the recent spell of bad fortune we have had for the last couple of months, however we are almost certain, that our platform and servers are now able to cope with the large strain of bandwidth and CPU required to keep everything smooth.

    I would like to take the time to thank Niels and Thomas from Xiahost who have worked their socks of to make sure the server is backup and running correctly, allowing my team and I to continue to serve you all.

    May the rest of 2012 be a good one, and lets progress."

    http://www.galnetmiui.co.uk/content/forums/forum.php

    Dessutom ny stable 2.3.2 http://files.galnetmiui.co.uk/2.3.2a/miuiscotland_I9000-2.3.2a-Stable.zip

    Weekly 2.3.2 http://files.galnetmiui.co.uk/2.3.2/miuiscotland_I9000-2.3.2.zip
     
    Last edited: 6 mar 2012
  16. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har stött på ett litet problem. Det verkar som att vissa appars behörigheter blockeras. Tex ringde telefonen för ett tag sedan. Då fick jag frågan om jag verkligen ville ge Tasker behörigheten att kontrollera samtal. Jag tryckte ja och Tasker verkar nu kunna kontrollera samtal. Dock verkar det som att Tasker inte kan se att jag har tagit emot ett sms.

    Jag har stängt av Manage permissions i Super user-appen men Tasker funkar fortfarande inte som det ska...

    Jag vill att mina appar ska kunna utnyttja sina behörigheter utan att jag blir tillfrågad. Är det någon inställning jag har missat eller är det Tasker som inte funkar med den här romen?
     
  17. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Stable 2.3.2b http://files.galnetmiui.co.uk/2.3.2b/miuiscotland_I9000-2.3.2b-Stable.zip

    Weekly 2.3.7 http://files.galnetmiui.co.uk/2.3.7/miuiscotland_I9000-2.3.7.zip

    The process behind the numbering! http://www.galnetmiui.co.uk/content/archives/202

    jag har aldrig använt den appen så jag har inte så stor koll. Men öppna superuser och leta upp appen i listan, öppna den och välj allow på dom flikar du vill tillåta gällande programmets tjänster. Gällande övriga appar så måste man "godkänna" root access till varje app som kräver det vid första start av den. jag känner inte till någon inställning där dom accepteras automatiskt utan ditt godkännande första uppstarten. Så första gången du öppnar en app som kräver root access kan man alltså välja att alltid tillåta den och ge root access eller bli förfrågad varje gång den öppnas.
     
    Last edited: 7 mar 2012
  18. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Problemet med Tasker är att inte att Tasker inte får tillgång till root utan att behörigheter som vilken app som helst kan ha verkar blockeras. T.ex. behörigheten att skicka och ta emot sms. Jag måste alltså godkänna i Superuser att Tasker ska få läsa och skicka sms. Nu har jag inte provat någon sms-app, men jag kan tänka mig att man kanske måste acceptera att den ska få skicka och ta emot sms också?

    När det gäller Tasker har jag valt allow på alla behörigheter i listan, men det verkar ändå inte funka... Går det inte att ändra någonstans så att inga "vanliga" behörigheter blockeras? Att man tillfrågas om man vill ge en app root tycker jag är bra, men jag gillar inte att man tillfrågas om en app ska få utnyttja vanliga behörighter. Några andra idéer? :)
     
  19. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag gjorde en factory reset, stängde av Manage permissions i Superuser och laddade ned Tasker. Tasker reagerade inte när jag tog emot ett sms.

    Efter det laddade jag ned Handcent och provade att skicka och ta emot sms med det. Det funkade bara bra. Slog därefter på Manage Permission i Superuser igen och då fick jag upp den där frågan om jag verkligen ville tillåta att appen skickar sms.

    Slutsats: Romen funkar som den ska. Det är hos Tasker problmet är. Jag ska kontakta utvecklaren.
     
  20. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ok. misstänker att det är app relaterat problem. Miui bygger på annat filsystem än stock och det kan vara så enkelt att tasker inte har stöd för det.