Fråga: Mjukvaruproblem Vilka roms rekommenderas

Diskussion i 'G4 - ROM-filer och utveckling' startad av bobin89, 24 mar 2016.

  1. bobin89

    bobin89 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2013
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hejsan alla.
    Väldigt länge sedan jag sysslade med root och custom rooms senast var det med min M7 för 4g. Nu köpte jag en G4 i januari och jag har sedan januari upplevt små problem. Jag kör 6.0. Problem som jag upplever spel som inte startar både tunga och väldigt lätta, telefon får crash report på skalet har ett LG original FLIP cover oftast får jag det när jag använder ett annat skal dock. Ibland upplever jag telefonen som allmänt seg. Allt detta har jag bedömt som mjukvaruproblem (kanske är ute och cyklar) nu tänkte jag dock testa min teori. Jag vill ha en stabil och bra rom som har LG's funktioner, i första hand, fungerar inte det kan jag ju alltid köra cm.
    Tips på roms?
    Tricks?
    Något jag bör tänka på som är LG alternativ G4 specifikt?
    Batteritiden måste lösa med den är under all kritik just nu, kanske dags för ny kernel med?
    P. S. Jag vet att det finns en del roms på xda, jag söker mera personliga rekommendationer, leta vet jag hur man gör :)
     
    Last edited: 24 mar 2016
  2. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    svårt att säga vad som är bäst, alla har ju olika uppfattning vad som är bra. Bäst är ju att testköra de populära romar som finns, det finns ju inte så många till G4 så det är bara att beta av dem en efter en.. :)

    Själv är jag super nöjd med senaste stock + xposed.