Problem: MMS med Halebop

Diskussion i 'P8' startad av Vicious, 1 dec 2015.

  1. Vicious

    Vicious Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Någon annan som har problem att skicka/ta emot MMS med Halebop på sin Huawei P8?
    Jag har testat alla olika APN inställningar jag hittat på nätet, med omstart mellan, utan resultat. Är det bara att ge upp?
     
  2. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag har faktiskt problem jag med men med en nexus 6p (även det en huawei). Abonnemanget gick igång i fredags så jag vet inte om det är ett tillfälligt problem
     
  3. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hade också problem med MMS. Ändrade en inställning i "Mobilnätverk" och sedan fungerade det. Jag ändrade så att "Skicka och ta alltid emot MMS" är igång. Då fick jag det att funka. Vet inte om det kan hjälpa men kanske värt ett försök.
     
  4. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Skulle kanske ha skrivit det här tidigare. När jag skrev min tidigare post hade telia problem med mms-tjänsten. Eller de skrev att det skulle ha varit avhjälpt. Halebop starade om tjänsten och så funkade det tills för någon dag sedan då det lade ner igen. Orka chatta med Halebop igen så jag väntade och tjänsten hoppade igång om det var dagen efter. Att ändra i AP, radera AP, starta om fem gånger hjälpte alltså inte mig

    Jag har ALDRIG tidigare haft problem med mms, sms eller data och jag är ändå snart 50 år så det känns lite oroväckande att ha hoppat på en operatör (bytte från Tre nyligen )med så dålig upptid men vi får se. Jag kanske bara haft otur.

    Och det går ju att maila bilder om det nu är bilder man vill skicka, med högre kvalitet dessutom, det kostar ju datatrafik om man har begränsat med sån men annars så
     
  5. Vicious

    Vicious Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Jag har fortsatta problem med MMS på min P8 (aldrig haft några problem med MMS tidigare). "Skicka och ta alltid emot MMS" är påslaget.
    Har varit i kontakt med Halebop supporten som gjorde något med SIM-kortet men det gav inget.
    Det är nog bara kontakta dem igen :ehm:
     
  6. brobde

    brobde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag vill minnas att jag inte kunde skicka och ta emot mms i hangouts men efter att jag bytte till "meddelanden" så fungerade det sen.
     
  7. Vicious

    Vicious Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Jag kan tillägga att jag provade med alla möjliga olika appar, inklusive meddelande appen som följer med telefonen, men MMS funkade inte i någon.
    Lösningen kom iom 6.0 uppdateringen då MMS började funka igen.