Mms problem, grynig bild/video!

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av Speedmaniac, 8 maj 2017.

  1. Speedmaniac

    Speedmaniac Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2017
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej
    Har som sagt problem att se bilder videoklipp när nån skickar till mig. Blir grynigt/pixlar typ, samma oavsett om jag skickar eller tar emot! Har vart i kontakt med huawei support som hävdar att det ligger hos op tele2! Talat med dem oxå men kan inte göra nått annat än skicka nya mms inställningar till mig, vilket inte hjälper! Med min förra mobil iPhone 6 va det inga såna problem.

    Nån som har/haft liknande problem?
     
  2. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    MMS brukar väl komprimera rätt kraftigt för att minska storleken, kanske är något sånt som spökar. På din iPhone kanske det skickades via iMessage istället och inte MMS, vilket inte ledde till samma komprimering?
     
  3. Speedmaniac

    Speedmaniac Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2017
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja, det brukar väl va så. Men tycker man skulle kunna ändra på nån inställning så det blir bättre. Har testat med olika sms/mms appar men ingen skillnad! Stämmer att det skickas via iMessage på iphone!
     
  4. gh0st

    gh0st Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    12
    Jodå, var glad att du ens kan se videon för då jag fått videos tidigare från en iPhone så är den helt svart.

    MMS komprimerar som sagt brutalt mycket för att kunna skicka, och ska ni skicka så bör ni istället använda Signal eller annan app som skickar på ett annat sätt.

    "Depending on the version of MMS being used, size limitations can be 300 or 600 KB. This means the video being sent will be compressed before transfer, reducing its quality. Wireless carriers can also compress the file before transferring via MMS."

    http://www.iphonefaq.org/archives/973359