Mobylife och service = ingen bra erfarenhet!

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av gh0st, 22 aug 2016.

  1. gh0st

    gh0st Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    12
    Någon mera som fått problem med att högtalarfunktionen försvunnit efter service hos Mobylife?! Min Nexus åker in på backrep nu då deras tekniker tabbat sig och högtalarfunktionen slutade att fungera då man bytte ut en hel del saker på min telefon.
     
  2. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Är väl ett lotteri det där med Mobylife. Min P9 Plus är åter på reparation då dom inte fick till force touchen i skärmen. Men dem skickades glatt tillbaks från första servicen där det konstaterades "Touch okej" i verkstadsrapporten. Dessutom fick jag bråka om garantin då de inte var riktigt läskunniga i just det här fallet. Men de hanterar väl en hel del ärenden per år så rent statistiskt blir det väl galet då och då..
     
  3. Rillekille

    Rillekille Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Men Nexus 6P har de haft i två veckor nu.
    Saknar en reservdel som det normalt skall vara en dags leveranstid på... :-(
    Inte heller kan de ange när den förväntas komma in...
     
  4. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Min erfarenhet också att deras kommunikation var usel. Hörde ingenting, sen ingenting och sen fick jag en paketavi..
     
  5. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Har samma "problem" fick dock höra från mobylife att de väntat på delar i över tre veckor.. på tisdag nästa vecka har det gått 14 dagar sedan min skickades in och då skulle mobylife kontakta Huawei för ersättningstelefon istället ska bli intressant om de lyckas rota fram en 128gb eller om jag kompenseras med annan telefon..
     
  6. Hets

    Hets Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Skumt, jag skickade in min Nexus 6P i tisdags, och såhär står det på statusen :

    Beräknad tillbaka:
    2017-04-21

    Arbetsrapport: Vi har bytt ut en komponent (Front, batteri) och uppdaterat mjukvaran i din produkt. Produkten har genomgått en funktionskontroll utan anmärkning."


    Men det kan ju vara så att ni behöver byta ut andra komponenter, min var inskickad pga batteriproblemet.
     
  7. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Ja personen jag pratade med sa något om chassi del så jag vet inte om mobylife klantat sig vid isärplockning av telefonen. Skickade också in min för byte av batteri.
     
  8. gh0st

    gh0st Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    12
    Såhär i efterhand så kan jag väl säga såhär:

    Skräp innanför skalet på baksidan = stor svart prick om skräpet hamnar på linsen.
    Nedre delen på baksidan med CE-loggan håller på och lossnar!

    Detta efter att Mobylifes tekniker "åtgärdat" den.
     
  9. latino69

    latino69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi note redmi 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi note redmi 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Fick tillbaka min mobil och dem har bytt frontpanelen. Batteritiden är mycket bättre direkt efter första laddning. Hade tur med min lagning.
     
  10. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Min Nexus 6P halvdog 11:e december. Skickade in den och de bytte kretskort så den fick nytt imei. Den funkade då men ville ha en "Network Pin" när man satte in sim-kortet. Skickade tillbaka den och de låste upp den. Men nästa problem är då No Service på mitt och webhallens simkort så vi skickade tillbaka den igen. En månad utan telefon så här långt...
     
  11. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Har bara skickat in en platta till dom... 3 ggr med samma fel. Sista så tog dom prick 31 dagar på sig att reparera. Hade det tagit 32 så hade jag fått en ny platta. Så Mobylife ligger inte högt på min lista.
     
  12. Huntresa

    Huntresa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2018
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 7 Pro
    Jag måste säga att jag är helnöjd med servicen. Köpte min 6P på Netonnet Januari 2017 och nu efter midsommar så hade den börjat bootloopa, som är ett känt fel. Lämnade in den på en söndag hos Netonnet och fick tillbaka den en vecka senare efter ett kretskortsbyte, utan kostnad och tjafs.