Mobylife och service = ingen bra erfarenhet!

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av gh0st, 24 aug 2016.

  1. gh0st

    gh0st Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    12
    Vad ska man säga?! Först över 2 veckors servicetid där man byter display samt body och andra delar och skickar tillbaka en trasig telefon till mig. Skickar sen tillbaka den för att de ska åtgärda problemet, och nu åker den vidare till extern verkstad.

    Efter alla år man har ägt diverse olika telefoner så har man fått varit med om en massa tok med dessa verkstäder, men just nu så undrar jag hur man kan lösa detta enklast. Först var det oskälig servicetid som Halebop inte ville kännas vid trots att jag pekade på information som påvisade just detta, sen så åker den tillbaka igen!

    Olägenhet för en annan är det självfallet då jag redan varit utan den i snart 4 veckor.
     
    bernard gillar detta.
  2. Myschli

    Myschli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Telefon 2:
    Oneplus 5T (Star Wars Edition)
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Ipad Mini 2
    Jag lämnade in min Nexus 6P för ett tag sen hos mobylife. De bytte då skärm och batteri. Mobilen funkar bra nu och tyckte att det funkade väldigt bra med info och dylikt. Dock så hade de satt på en "lucka" på mobilen lite dåligt så fick skicka in den igen så de fick åtgärda detta. Men annars tycker jag de skötte sig bra. Så verkar vara lite olika då
     
    bernard gillar detta.
  3. Challe

    Challe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2016
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Xiaomi mi mix 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Xiaomi mi mix 3
    Telefon 2:
    OP 5T
    Telefon 3:
    Nexus 6p
    Platta:
    Apple ipad air
    Fick tillbaka min Nexus 6p efter battetibyte från Mobylife via NoN men fick åka tillbaka till verkstaden pga brytmärken på visir samt jack i ramen
    Så jävla besviken på deras inkompetenta beteende
     

    Bifogade filer:

  4. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 442
    Mottagna gillanden:
    3 227

    MINA ENHETER

    Har en dålig erfarenhet av mobilife i ett garanti ärende som jag skrivit om här forumet.
     
  5. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Det är väl rätt självklart att när Mobylife hanterar garantiärenden för nästan alla tillverkare så kommer de göra några missar, så är det med allt. När det gäller garantiärenden så följer de endast tillverkarens riktlinjer och gör en bedömning utifrån dem
     
  6. thehero

    thehero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    LG V30. LG G4, S20 FE 5G
    Som konsument har man ofta inom garantitiden även möjligheten att skicka mobilen till den huvudverkstad som mobilgeneralagenten själva anlitar, och inte återförsäljarnas, Telebolagens och elektronikkedjornas kontraktsreparatör mobylife.
    Har själv haft en dust med tele2 ang. ett reklamationsärende på en mobil jag köpt via dom, där kvinnan i kundservicen praktiskt taget hånskrattade åt mitt reklamationsanspråk och sa "ja nog kan du få anmäla en reklamation om du vill och skicka den till vår servicepartner mobylife, den blir ändå nekad och du får betala returfrakten".
    Att försöka förklara svensk konsumentlagstiftning för henne och att det var tal om ursprungligt tillverkningsfel var som att förklara kvantfysik för en treåring, så jag avslutade samtalet.
    Istället skickade jag mobilen till Mobiltillverkarens egen serviceverkstad, och vips så var den på 3 dagar kostnadsfritt lagad och skickad i retur.
    Vad ville jag egentligen säja med detta.. jo, att ni oftast inte är piskad att skicka mobilen till den serviceverkstad den grinige återförsäljaren anger. Generalagenterna har i många fall egna kontrakterade verkstäder.
     
    Last edited: 4 feb 2018
  7. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Synd att du fick utstå det beteendet med Tele2.

    Att man kan göra så är bra att veta.

    Frågan är då, hur får man reda på vilka verkstäder som generalagetenterna har kontrakterat?
     
  8. thehero

    thehero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    LG V30. LG G4, S20 FE 5G
    Jag ringde generalagenten för märket och förklarade situationen med i mitt fall Tele2s motsträvighet, och de rekommenderade då att skicka direkt till deras egen servicepartner istället. Så bäst är nog om man ringer och talar med supporten för sitt märke och frågar vilka serviceverkstäder de har avtal med, och hoppas att det blir lika tillmötesgående som i mitt fall.
     
  9. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 264
    Mottagna gillanden:
    911
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
    Mobylife har endast services på utvalda modeller från Motorola
     

    Bifogade filer: