Möjligt att betala av sin U8220?

Diskussion i 'U8220' startad av HyvelTjuven, 10 jan 2011.

  1. krivik71

    krivik71 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tog mig faktiskt tid att skicka in ett brev till Tre’s reklamationsavdelning för att se vad som händer. Inte för att jag hade så stora förhoppningar, men ändå. Har man inte testat kan man inte veta. Och mycket riktigt, de ville inte byta ut den mot någon annan telefon (i samma prisklass) som faktiskt har 2.1, inte bara utlovat har 2.1.

    Dock tyckte de att de hade en lösning på problemet. :)

    De kunde tänka sig att låta mig köpa ut telefonen för den resterande summan som är kvar på min avbetalning av telefonen (drygt 1100kr) och sen avsluta min bindningstid nu. Visst det skulle låta mig slippa den här telefonen på direkten men dock till ett pris av drygt 1100kr. Jag skulle alltså få stå där med den undermåliga produkten och betala fullt pris för den medan de själva inte gjort någon ekonomisk uppoffring alls för att lösa problemet. Inget mötas på halva vägen.

    Intressant är att de tycker att de faktiskt levt upp till sina löften iom att de trots allt släppt en 2.1-version även om den var så kass att de försvann inom en månad. Man kan alltså gissa att de släppte den versionen trots att de visste hur dålig den var bara för att kunna just säga att de levt upp till sina löften och därmed slippa lösa in de telefoner de sålt med löfte om 2.1.
     
  2. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Synd att det inte gick. Då gjorde jag iaf helt rätt i att sälja den. Fick 700kr på tradera.
     
  3. anders_ludwigsson

    anders_ludwigsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    var den upplåst då? isåfall.. hur låser man upp den?
     
  4. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nej, den var låst till 3. Har sett att det finns upplåsningskoder att köpa på tradera för 299kr.
     
  5. krivik71

    krivik71 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får väl installera 2.2 så jag får alla sms i tid. Sms:en känns viktigare än garantin.

    Funderar dock på att köpa ut den trots allt. Då kommer jag ju lös från mitt abonnemang redan nu. Det är ju värt litegrann.
     
  6. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jaha, du kör officiella 3 2.1-romen. Jag körde den någon dag tills jag flashade in en custom rom. 3's rom är verkligen inte rolig att använda.