Jag tog mig faktiskt tid att skicka in ett brev till
Tre’s reklamationsavdelning för att se vad som händer. Inte för att jag hade så stora förhoppningar, men ändå. Har man inte testat kan man inte veta. Och mycket riktigt, de ville inte byta ut den mot någon annan telefon (i samma prisklass) som faktiskt har 2.1, inte bara utlovat har 2.1.
Dock tyckte de att de hade en lösning på problemet.
De kunde tänka sig att låta mig köpa ut telefonen för den resterande summan som är kvar på min avbetalning av telefonen (drygt 1100kr) och sen avsluta min bindningstid nu. Visst det skulle låta mig slippa den här telefonen på direkten men dock till ett pris av drygt 1100kr. Jag skulle alltså få stå där med den undermåliga produkten och betala fullt pris för den medan de själva inte gjort någon ekonomisk uppoffring alls för att lösa problemet. Inget mötas på halva vägen.
Intressant är att de tycker att de faktiskt levt upp till sina löften iom att de trots allt släppt en 2.1-version även om den var så kass att de försvann inom en månad. Man kan alltså gissa att de släppte den versionen trots att de visste hur dålig den var bara för att kunna just säga att de levt upp till sina löften och därmed slippa lösa in de telefoner de sålt med löfte om 2.1.
Click to expand...