Moto G5 Plus eller Lenovo P2 (eller Flaggskepp)

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Halvralf, 23 apr 2017.

  1. Halvralf

    Halvralf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    ZTE Axon 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    LG G3
    ROM:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Lutar mer och mer mot P2 efter jag läst GSMArenas recension. Avvaktar dock lite till då jag inte fått så mycket respons från Moto G5 Plus ägare ännu.
     
  2. bradar

    bradar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Jag testade en Moto 5 plus ett litet tag och den enda nackdelen som jag kände fanns var just kameran. Lite oskärpa i bilderna om den inte hålls stilla. Ingen bra mörkerkamera. Då menar jag i autoläget som jag personligen föredrar på mobiler. Ska jag in och fingra i inställningar vid varje fotoögonblick är det sannolikt bättre med en systemkamera. Prestandan var helt OK till det priset. Tyckte verkligen om hemknappen.
     
    Halvralf gillar detta.
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Några fler P2 bilder från igår.
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
    Halvralf gillar detta.
  4. Halvralf

    Halvralf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    ZTE Axon 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    LG G3
    ROM:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Jag vill tacka alla som svarat med goda råd och egna erfarenheter. Jag nämnde i början att jag avbokat en ZTE Axon 7. Tyvärr (eller lyckligtvis) visade det sig att man hade postat den och efter kontakt med kundtjänst behövde jag endast neka till uthämtning av paketet hos mitt ombud.....

    När jag inom kort fick SMS att mitt paket fanns hos ombudet åkte jag raskt dit och...... plockade ut det!!! :ehm: Ja jag vet jag har dålig karaktär, men än så länge är jag väldigt imponerad av telefonen. Visserligen verkar ZTE inte bry sig särskilt mycket om Sverige eller Norden vad gäller uppdateringar men what the heck! Jag är inte missnöjd än och skiter det sig så kan man alltid sälja den!!!

    Over and out /Halvralf:cool:
     
  5. Marvv

    Marvv Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Okej, jag vet att jag är sen till kalaset men eftersom flera P2-ägare har skrivit här i tråden så tänkte jag slänga ut en liten fråga om telefonen då jag själv upptäckt en prist i den P2:a som jag har här hemma.

    När jag lyssnar på musik eller kollar på film på telefonen med ett par vanliga hörlurar så hörs ett konstant elektriskt brus i bakgrunden. Testa gärna själva genom att lyssna på exempelvis någon låt med ett lugnt piano, eller en tvserie med prat och tystnad. Ställ in ljudet på en eller två pluppar över ljudlöst.

    I mitt fall hörs ett oljud inte helt olikt detta som någon spelade in i februari.

    När jag googlar på problemet så ser jag kanske en eller två andra som haft ett liknande problem, ungefär på samma sätt som jag har sett många hävda att volymen i P2:an har hög medan min enhet är ganska medioker.

    Någon P2-ägare här som vill hjälpa mig att se om det är något fel på min enhet eller om det är ett designfel som också finns på era telefoner?
     
  6. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag har vid nåt tillfälle hört nån form av interference i bakgrunden ja i väldigt tysta partier. Inget som har stört mig alltför mycket (än i alla fall). Lyssnar med min V10 vanligtvis och den har helt svart, tyst bakgrund. För övrigt tycker jag P2 har relativt gott djup i sin ljudbild. Hade helt klart förväntat mig sämre ljud överlag för 3000kr.
     
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Märkligt då den största fördelen med kameran på G5 Plus ska vara just mörkerprestandan. Kanske testade du ett måndagsex.? Eller jämför du med de absolut bästa kameratelefonerna som 6P Pixel och Galaxy S7/S8?
     
  8. bradar

    bradar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Finns ett otal tester och meningarna går lite isär om huruvida kameran är bra eller ej. Så det beror lite på förväntningarna, jag gick på de positiva omdömena och blev besviken. Hade jag haft lägre förväntningar hade situationen möjligtvis varit den omvända. Enligt uppgift ska kamerasensorn vara liknande den i galaxy s7 och därmed känns den mobilen som en naturlig jämförelse då med negativt resultat. Möjligtvis kan en uppdatering förbättra situationen. I nuläget är den OK men inte mycket mer. Då hann jag visserligen bara med inomhusbilder men i ärlighetens namn är de flesta mobilkameror bra på utomhusbilder.
     
  9. Eder

    Eder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2013
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lenovo P2
    Besynnerligt om kameran uppfattas som dålig då den ska vara en av styrkorna hos G5+ och de flesta rapporter är positiva.
     
    jnsson gillar detta.