Moto X4 3,5"-jack dåligt

Diskussion i 'Motorola Allmänt' startad av Djinn, 14 mar 2018.

  1. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Någon annan som har en MotoX4 och upplever att det är extremt stort spel i 3,5"-jacket?
    Sladden sitter knappt kvar på min och jag överväger starkt att åka och reklamera den. Men om det är ett vanligt förekommande problem kanske det inte är någon ide.
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det är inte bara den gamla klassikern att du måste trycka till lite till för att den ska "klicka" i?
     
    fretig gillar detta.
  3. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Nej, inte klassikern.
    Hålet känns för stort hela vägen in. Trodde först det kunde vara skalet som gjorde att sladden inte kom ordentligt i bott, men det är ingen skillnad utan skalet. Porten känns annorlunda jämfört med andra testobjekt (SGS3, HTC M8), så jag misstänker att något är fel på hårdvaran. Kanske är tolerans i ytterläge på jacket, och i innerlig på kontakten i det här fallet, ska testa med en annan sladd och se, men jag betvivlar att så är fallet.
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Ja isf borde det ju vara ett garantiärende helt klart tycker jag. lycka till
     
  5. Exett

    Exett Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    5
    På min X4´a känns det helt ok. Kommer ett rejält klick och sen sitter kontakten fast ordentligt.

    Hoppas det löser sig på garantin...:)
     
  6. Mårten S

    Mårten S Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Min kontakt känns lite lös men än så länge är det inga problem. Hoppas det inte blir som på sony z3c serien där det glappade väldigt lätt
     
    bernard gillar detta.
  7. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Har nu testat runt med flera olika sladdar, och vissa glappar, medans andra sitter bra.
    Det är troligtvis en fråga om toleranser på varsin ände av skalan (max/min) som gör att vissa sladdar "glappar" och sitter löst, och andra inte. Eller så är det bara jag som fått tag på billiga skitsladdar.
    Jag slapp iallafall lämna ifrån mig min lur, och jag använder ändå inte 3,5mm så mycket att jag tror det kommer bli ett problem under tiden jag kommer använda telefonen.