Moto Z eller 3T

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av The-kashish, 17 mar 2017.

  1. The-kashish

    The-kashish Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2015
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    262
    Hej. Jag är ute efter en ny mobil i prisklass runt 5k max.

    Jag använder inga resurskrävande appar direkt är det kommer till Cpu och RAM men min skärm är på konstant.
    Jag laddar min Samsung Galaxy S6 Edge 3-6 ggr dagligen.

    Jag tänkte mig först 1+ 3T tills jag såg att CyberPhoto säljer Moto Z för 4999 inkl Batteri Mod:en vilket ger 4800 MAH och nu har jag beslut ångest.

    Vilken av dessa ger bäst SOT tid och är det ngn större skillnad på laddningstiden?
     
    Last edited: 17 mar 2017
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Det här med SOT är högst individuellt och i regel omöjligt att säga för just dig. Men Moto z har större batteri i och mdr batteripacken men kör samtidigt högre upplösning på skärmen vilket drar mer batteri jämfört med op3. Fördelen med Moto som jag ser det är att batteripacken är frivilligt om man vill ha en slimmad mobil för tillfället.

    Den som laddas snabbast har jag för mig är op3 och deras dash laddning. Svårt val helt enkelt.
     
    jnsson gillar detta.
  3. The-kashish

    The-kashish Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2015
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    262
    Kanske borde slå till på en Z Play istället.
    Den verkar vara nere på 3499 igen. (4200 med batteri mod).

    Borde få rejält med SOT men samtidigt känns det lite dum snålt att nedgradera Cpu, RAM och skärm för 800 kr.
     
  4. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    cpu och skärm törs jag gissa att du inte kommer att lida av, men RAM är det som får mig att känna mig tveksam inför z play. visst visst det funkar nog nu med motos fina mjukvara, men det känns ju inte lika framtidssäkert. jag har en moto z och batterimodden och det funkar ju men jag använder den bara när jag måste för att jag ska vara borta på kvällen eller så, jag skulle inte vilja gå omkring med den klossen för jämnan.

    ett alternativ för dig kan ev vara lenovo p2 som du kan få för 2990, den har oerhört mycket gemensamt med moto z play men den har dock 4GB RAM. annars är det mer som är likt än olikt, och man kan väl lugnt säga att de är sin egen värsta konkurrent när det gäller de två telefonerna. batteritiden i z play är oerhört bra men i p2 är den ännu bättre, den är helt sinnes! enda problemet med P2 är väl att kameran är i uschligaste laget och så upplever många en bugg att ljudet inte är i synk på youtube, netflix etc. jag ser inte detta själv i min p2:a (som jag köpte för att ha en anständig reservtelefon med dual sim men sen fastnade mycket mer för än jag hade väntat mig), så antingen drabbar det inte alla eller så är jag välsignad med jordens sämsta uppmärksamhet för sånt. men jag tycker oerhört bra om telefonen, och känner till min förvåning inte att processorn är ett problem alls. fast man får nog räkna med att det är sämre med uppdateringar till denna än till moto-serien också.
     
    bernard gillar detta.
  5. The-kashish

    The-kashish Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2015
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    262
    Tack för input.
    Jag funderade igår kväll på att bli av med oskulden och beställa en Kina mobil, men modellen / versionen jag hittade fanns endast på Geekbuying.

    Dock så valde jag att efter varningar här på forumet att slå till på Moto Z istället nu när den kostar endast 3999:-
     
    bernard gillar detta.