Motorola Razr HD

Diskussion i 'Motorola Allmänt' startad av Crozz, 30 dec 2012.

  1. Crozz

    Crozz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  2. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ja jag är själv intresserad av Razr HD. Finns det någon info när denna går att beställa?
     
  3. Gambit

    Gambit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Undrar varför den inte dykt upp hos expansys än. Den har släppts i både Frankrike och Tyskland. Kanske bara säljs via operatörer. Känns som Motorola satsade mer på att lansera sin Razr I här i europa.
     
  4. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Har du provat att maila de och fråga om de har planer på att ta in telefonerna?

    Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
     
  5. Gambit

    Gambit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Nä, slutade gräva när jag köpte S3an :o
     
  6. Crozz

    Crozz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  7. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Många från swedroid har beställt därifrån, gör bara en sökning på "clove" och se :)

    Min nästa telefon är med största sannolikhet Motorola. Även om den har låst bootloader så väger byggkvaliten in för det mesta. Den är gedigen, tunn, snabb och framförallt stabil (kör just nu stock ICS i väntan på stabil CM 10.1) De enda som jag saknar är MAXX batteriet fast när jag köpte min lur så var inte MAXX varianten introducerade i Europa.

    Värt att notera dock att alla framtida Motorola lurar så kommer man kunna låsa upp bootloadern, så det problemet är inget problem längre.
     
    Last edited: 3 feb 2013
  8. Crozz

    Crozz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det hade jag missat totalt! Företaget var helt främmande för mig tills nu.:)

    Ingen svensk butik verkar ju få in den så blir att ta sig en funderare. Mina tidigare telefoner (Acer Liquid och Motorola Atrix) har ju båda lyckats gå sönder, men med envishet lever dom än.. Men jag får intrycket av att Razr HD ska vara riktigt bra byggd.

    Xperia Z ser ju också väldigt fräsch ut. Men priset och framförallt storleken talar emot.
     
  9. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Man kanske ska maila någon svensk butik och fråga om de har planer på att ta in RAZR HD? Det är onekligen en intressant lur. Root och rom finns redan på XDA med tanke på den upplåsta bootloadern.
     
  10. Crozz

    Crozz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag har skickat iväg ett par mail till butiker jag brukar handla från. Jag återkommer med svar!
     
    ASR gillar detta.
  11. Crozz

    Crozz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    För närvarande har både Bazula och CDON svarat. Förstnämnda hade inga planer på att köpa in medan CDON sa att det kunde bli aktuellt i framtiden, men inget var säkert.

    Men redan nu har jag fått mina misstankar bekräftade. Om du orkar vänta flera månader så kan Razr HD möjligen dyka upp i en svensk butik.

    Är det någon skillnad på att importera telefonen eller vänta på ett officiellt släpp här i Norden?
     
  12. Gambit

    Gambit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Ska man vänta några månader på en nordisk lanseringen är det kanske smartare att vänta in Motorola och Googles nya. Hoppas de fortsätter med kevlar, gillar det skarpt.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  13. Crozz

    Crozz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det har du rätt i!

    Nu är jag riktigt sugen på att dra iväg en order. Xperia Z får mig dock att tveka en aning.
     
  14. Gambit

    Gambit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Razr HD finns nu att köpa på expansys.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
    Crozz gillar detta.
  15. Crozz

    Crozz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    La en beställning i söndags. Förhoppningsvis skickas telefonen idag! Ska finnas ett helt gäng i lager.
     
  16. Gambit

    Gambit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Najs. Berätta gärna om dina intryck av den :).
     
  17. Crozz

    Crozz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vill först och främst tala om att eXpansys skötte det bra, precis som tidigare. Likaså DHL. Hade paketet 18h efter att det var utlevererat.

    Jag kommer sedan tidigare från en Atrix 4G och har senaste månaden använt min Liquid p.g.a strul med förstnämnda. Men skillnaden är stor från tidigare enheter.

    Byggkvalitén är fantastisk! Känns som en riktig premium-lur. Inga knack, gedigen byggd och jäkligt snygg!

    Luren är en snabb jävel och hittills har jag inte stött på ett enda problem (förutom att den krävde micro-sim, vilket jag missat totalt). Allt rullar på och inte det minsta lagg kan den uppvisa. Har inte hunnit spela på den än, har tweakat med så mycket annat!

    Är riktigt nöjd!

    Sent from my XT925 using Tapatalk 2
     
    Gambit gillar detta.
  18. Gambit

    Gambit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Låter fint! Funkar LTE på den i Sverige?

    Förstår dock inte riktigt varför det dröjde så länge innan den börjar säljas aktivt i europa. Väntade på razr hd sen början av förra sommaren, men runt oktober började jag tappa hoppet. Lite synd att det dröjde så länge faktiskt. Men den kom med JB nu väl?

    Aja, nu följer jag istället aktivt alla nyheter och rykten om kommande X-phone :cool:
     
  19. Crozz

    Crozz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det ska fungera eftersom den kan hantera frekvensen vi i Sverige/Europa använder. Men nya abonnemanget lär träda i kraft under nästa vecka, då kan jag komma med ett bättre svar!

    Jag har också funderat på det. Dåligt skött av Motorola eftersom det är en så pass bra lur. Förhoppningsvis blir det bättre efter X-phone!
    4.1.2 medföljde och rykten går om att den ska få KLP. Men vi vet hur det gick för Atrix och ICS, så det tror jag inte på förrän uppdateringen hämtas. ;-)

    Sent from my XT925 using Tapatalk 2
     
  20. Gambit

    Gambit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Haha ja. Kommer ihåg hur 2011 när vanliga Razr släpptes. Blev helt såld, men hade inte allt för långt innan bundit upp mig med en SE Arc. Nu såg jag min chans att skaffa uppföljaren, men det dröjde för länge. Så det blev en Nexus 4 istället :). Mkt bra telefon det med, och riktigt fin design. Har varit lite besviken på signalstyrkan dock, vilket Motorola brukar få beröm för. Hur upplevs den på Razr HD?

    Sen sätter man självklart hjärtat i halsen varje gång telefonen får sig en stöt, iom glasbaksidan. Då blickar man avundsjukt på Razrs kevlarbaksida hehe ;).