Mycket snabbare utan google maps??

Diskussion i 'U8220' startad av fatjoe, 20 feb 2011.

  1. fatjoe

    fatjoe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Testade min U8220 med och utan google maps (och navigation och allt som hör till). Jag t.o.m rensade telefonen och flashade om den en gång för att vara helt 100 på att det var maps som var problemet. Resultatet var alltid samma:


    Utan maps: mycket snabb, inga problem med close/wait i launchern och andra appar.
    Med maps: seg som sirap, redan när matar in pin koden märker man att telefonen inte reagerar lika snabb!

    nån mer som upplevt detta?
     
  2. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har svårt att tänka mig att maps kan sega ner hela telefonen. Om systemet fungerar korrekt ska inte maps störa så vida man inte startar upp appen.

    Däremot är maps en ganska stor/krävande app som tar mycket kraft från telefonen, och ju fler appar man har desto segare upplever jag telefonen. Troligtvis beror det på U8220 knappa ram- och rom-minne.

    I Galaxy s kan jag installera hur många appar som helst utan att telefonen blir det minsta seg.
     
  3. ptb

    ptb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    så ta bort maps är alltså en bra ide med andra ord kör min 8220 med 2.1 från 3
     
  4. fatjoe

    fatjoe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nja... problemet är att U8220 har väldig lite RAM kvar när man kör ett 2.2 ROM. maps kör en massa service:ar i backgrunden, så telefonen blir seg och minnet tar slut även om du aldrig startat maps. Jag kände att telefonen var mycket segare redan när jag slog in pinkoden, och de har man ju inte hunnit starta några appar eller hur?

    Prova ta bort maps och starta om mobilen om ni inte tror mig!
     
  5. honoka

    honoka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Om man inte vill ta bort Maps helt och hållet kan man frysa appen.
    Om man har root-åtkomst kan man göra det med TitaniumBackup.
    Detta innebär att appen aldrig laddas, ens vid systemstart, men den finns kvar
    på telefonen om den skulle behövas i framtiden.
     
  6. mantis79

    mantis79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    men kan man ta bort maps? jag gjorde det på x10 mini jag hade engång o då fick jag felmeddelanden när ja starta om mobilen nu har jag 8300 men maps e nåt jag aldrig använder skulle det va riskfritt ta bort den?
     
  7. fatjoe

    fatjoe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    @mantis79:
    Du kan köra telefonen helt utan googles program (gmail, maps, youtube, market osv).

    angående maps, det är bara att prova. Ta först en backup och ta sen bort maps och annat skit google skickar med (t.ex. den mycket resurskrävande voice dialern, vem fan använder den??) Se om det blir nån skillnad.


    NOTERA att detta gäller endast vi som kör custom ROM, ni som kör orginal ska låta bli att ändra för mycket i telefonen :)