Problem: "Nätverket Upptaget" felmeddelande vid samtal

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av uloxh, 5 okt 2015.

  1. uloxh

    uloxh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej,
    Min kära moder har ett problem med sin SGS6, när hon ska ringa går inga toner iväg utan det piper till ett par gånger och den säger: "Nätverket Upptaget".
    Hon kan inte heller ta emot samtal, telefonen ringer helt enkelt inte, men notifikation om att hon har ett missat samtal och SMS om att "XXX har försökt nå dig klXX.XX" kommer.
    Hon har ett halebop abonnemang och telefonen är vad jag vet inte låst, om den mot förmodan skulle vara det så är det till Telia isf så det borde inte göra någon skillnad.

    Det konstigaste är att det funkar ibland. Igår gjorde jag en factory-reset åt henne och imorse hade det fungerat och hon kunde ta emot samtal, men nu på eftermiddagen fungerade det inte.

    Har klurat på om det är den senaste uppdateringen som orsakat detta, problemet uppdagades för ca 1,5-2 veckor sedan och det är väl ungefär när den senaste uppdateringen kom enligt vad jag förstått här i forumet!?

    Vad jag undrar är om någon upplevt samma problem eller om någon har en lösning på det. Är det uppdateringen skulle jag uppskatta om någon kunde skicka med en gammal software och beskriva lite för mig hur jag får in denna i hennes telefon då det var ett tag sen jag pillade med sånt här (SGS3 dagarna)

    Tack på förhand!
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 959
    Mottagna gillanden:
    7 956
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hej,

    om problemet kvarstår, testa följande:
    -avaktivera 4G.
    -skaffa ett nytt simkort.
     
  3. uloxh

    uloxh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej,

    Tack för tipsen, det ska testas, återkommer med svar.