Nätverkslås

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av Bently, 19 jan 2017.

  1. Bently

    Bently Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Får upp ett meddelande om att jag stoppat i ett nätverkslåst sim-kort men har ingen aning om vilken kod jag ska skriva. Har testat med pin-koden jag fick med kontantkortet (Hallon) men det funkar inte. Nån som vet? Kortet har fungerat i en annan telefon av samma modell, Samsung Galaxy Trend Plus.
     
  2. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Kan det vara så att telefonen din är låst till en annan operatör än Tre / hallon?
     
  3. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Den koden som efterfrågas får du från den operatören som läst din mobil. Det kan kosta pengar.
     
  4. Bently

    Bently Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Nej, mobilen har alltid varit olåst, har haft Comviq också utan problem.
     
  5. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag har för mig att Galaxy Trend Plus hade nån bugg som dök upp vid en uppdatering för något år sen där den plötsligt fick för sig att den var låst. Det var många som råkade ut för det med sina Comviq-mobiler av denna modell.
    Har du använt Tre/Hallon i den förut? Eller i alla fall något annat än Tele2/Comviq? Kommer mobilen ursprungligen från någon operatör? (Comviq har ju skickat med just denna mobil med sina abonnemang periodvis har jag för mig)