Någon "bra" rom för gio?

Diskussion i 'Galaxy Gio' startad av Droid119, 10 nov 2012.

  1. Droid119

    Droid119 Guest

    Hallå! Min kära mor har en gio idag hon älskar telefonen i sig men hon verkar hata stockrom, undrar då lite tips på någon bra rom samt kernel:P

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  2. bborn

    bborn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  3. FlinuX

    FlinuX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det bästa du kan göra med Gio är att fixa utrymmet. Det är löjligt lite plats för appar i den original, och att lägga in en EXT-partition på ett SD-kort är nästan ett måste. Sen finns det lite "slimmade" roms som flyter lite bättre oxå än stock, som generellt inte tar lika mycket av ram-minnet, som det heller inte är speciellt mycket av i denna lur... :)

    EDIT: kan också rekommendera rommen ovan, bygger på stock så den är buggfri och flyter på bra.
     
    Last edited: 12 nov 2012
  4. bborn

    bborn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    +1 på inlägget ovan... Jag har gjort det och kör Link2SD för att styra över apparna på sd-kortet. Utan det skulle det inte rymmas många appar.
     
  5. Fröken Svår

    Fröken Svår Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 6
    enhanced rommen utvecklas ju inte längre, finns det någon bra rom att ersätta den med?
     
  6. bborn

    bborn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Letar ständigt efter bättre alternativ än enhanced, men hittills är den den bästa. Alla ICS- och Jelly Bean-rommar jag träffat har varit buggiga och dragit mycket mer ström än enhanced. Jag tror inte att det kommer att komma någon Android 4.x-rom som är tillräckligt bra. Hoppas jag har fel, men...